23 april 2014

Glad tjej

Solen skiner, det är varmt ute.
Här ligger jag i min säng på patienthotellet med Stoffe vid min sida. 
Har precis gjort dagens strålning, vilket betyder att jag bara har en endaste kvar!
Sjuksköterskan sa åt mig att jag var så härligt positiv, glad och att vare sig jag mår illa, fått sår på kroppen eller om behandlingen var lång, så har jag alltid varit så positiv.
Hon sa att det finns många som skulle behöva träffa mig, för att jag kan ge en positiv anda till dom. Att många skulle må så mycket bättre om dom tänkte likadant som jag.
Jag blev rörd, och ännu mer glad. 
Alla dessa underbara sjuksköterskor och undersköterskor jag har träffat under dessa månader, det är helt fantastiskt!
Det finns så många underbara människor runt omkring.

Och jag vet, skall man lyckas med livet, måste man va hård. Är man sjuk och man har en behandling som skall genomföras, så måste man gå igenom den. Varesig den är tung eller jobbig, så finns det ingen annan lösning. 
Då får man helt enkelt inse att man får hitta positiva lösningar. Mår man illa, ta ett tuggummi, är du fruktansvärt trött, gå och lägg dig. Sitt inte bara och klaga hela tiden om att livet är jobbet, det ger sig ingenting tillbaka. Tänk framåt, vad som väntar när behandlingen är över!

Sista strålningen imorgon, sen skall jag njuta länge och väl!











2 kommentarer:

johanna sa...

Du är så stark mitt hjärta!! <3

Alingsås-Kyrkhult sa...

Jag beundrar ditt glada humör och att du alltid ser det positiva i livet. Jag försöker lära mig av dig. Det behövs många som du i vår värld.
Kram Käthy