29 april 2014

Böcker

Just nu känner jag ett sånt sug till att börja läsa. Att bara sitta i trädgården och bara va. Det är ju de läkarna säger att jag ska göra, bara vara. Inte anstränga mig de minsta utan låta tiden gå. Njuta.

När jag läser nöjer jag mig inte om att boken handlar om en prinsessa som har de bra och hittar kärleken. Jag har alltid läst om självbiografi och ju värre desto bättre. Har läst mycket om barn som har de dåligt hemma, alkolister och om brott för att klara sig. Det tycker jag är intresserat. Tänka hur andra människor kan ha de. 

Är de någon som har något förslag på böcker som jag kan läsa?? 

3 kommentarer:

Alingsås-Kyrkhult sa...

Svinalängorna om du inte redan läst den. En annan bok som är tokrolig är Barbro Lindgrens Dagbok från Hönshuset. Lila Hibiskus av Chimamnda Ngozadichie, väldigt sorglig men tankeväckande. Ha det gott hälsar Käthy

Alingsås-Kyrkhult sa...

Kom på att jag vet en blogg som mrscalloway.blogspot.se. Tjejen, damen eller tanten heter som skriver om böcker heter Evy Carleke-Callmer, hon är syster till Hans-Uno Carleke. Hos henne kan du få många bra tips.
Kram igen Käthy

Mrs Calloway sa...

Det finns en serie som heter En sann historia. I den serien finns många titlar som ofta är biografier.
Du kan söka på En sann historia i bibliotekskatalogen eller på Adlibris och du får massor av förslag. Lycka till!