21 februari 2014

Underbara fredag

Nu har jag bytt från avdelning NIVA till avdelningen av nu skall vara.
Storasyster Anna har skrivit ett underbart inlägg här på bloggen och aldrig hade jag trott att jag dagen efter skulle förstå ipaden eller någontingnalls, men det fantastiska är, det gör jag!

Jag var ledsen innan operationen. Det var jobbigt att säga hejdå till Stoffe och mamma vd dörren.
Väl inne på operationssalen var dom så glada och ville gärna ta hand om mig, vilket gjorde att mitt humör blev mycket gladare.
Dom pratade allt om operationen, vad dom skulle göra och alla tusen maskinernas skulle ha kopplat till mig. När narkosen kom så de var dags för mig att sova, väntade vi i 10 min och frågade om jag blivit lite snurrig. "nej jag är som vanligt". Då skrattade vi lite och så stod dom och sa " ja Jenny, du är så ung och tränar du något i vanliga fall så tr minsann detta lite tid".
Efter 5 min somnade jag och vid 12.00 kom jag till NIVA. Såg familjen stå och titta och jag blev så glad att jag sa hej. Blev chockad att de lät något och insåg att jag dessutom kunde se familjen! Ögonen funkar och talet kommer fram. De kliade i ögonen och jag lyfte armarna och insåg att både armar och ben funkade som vanligt! Jag trodde att jag bara skulle kunna ligga i sängen. Höra de andra men inget mer. Nu kunde jag göra allt, precis som innan jag somnade!
Jag fick se klockan och jag kunde läsa den! Lyckan va total! 
Det enda som gör ont i såret i huvudet och det är ju inte något konstigt. Att man kan må såhär bra, de trodde jag aldrig!

Idag kommer läkaren och berättar hur det fick, och troligtvis vad som händer sen.
Ska visa att jag kan gå så jag äntligen får ut katetern. Hatar den! Blö.

Nu blir jag frisk, så är det bara!
Tusen miljoner tack för alla som tänkt och peppat mig, det är därför de gick såhär bra! 
Ni är underbara, allihopa! 






4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara stålkvinna nu är det bevisat: du är bäst och rockar fett som man sa när man va ung <3 vi skickar dej sju kramar från oss i bommis, hoppas vi ses snart. Hälsa alla <3

johanna sa...

Jenny fina Jenny!! Går inte beskriva vilken lycka det är att läsa detta inlägg:) blir så glad, du är världens bästa och starkaste människa:) hoppas ni får veta allt ni vill och behöver veta för att fortsätta denna kamp!!

Längtar tills vi ses igen! <3

Emilia sa...

Du är grym Jenny!!! Massa kramar <3 /Emilia

Faster A sa...

Jag är så stolt över att få vara gudmor och faster till dig starka Jenny!
Du bevisar återigen att styrkan och viljan och kärleken övervinner allt!
Vi ses snart nu, kör hem från Italy ikväll.
Megakramar från Faster A