17 oktober 2012

Kvinnan jag kunnat skriva en bok om

Äntligen sitter den där, tatueringen som representerar den mest fantastiska kvinnan i mitt liv, min mamma.
Att gå ifrån botten till det mamma är och står för idag tycker jag är fantastiskt. Jag har så stolt över henne och jag skulle kunna skriva en bok om hur fantastisk denna kvinnan är!
Jag valde att placera min tatuering under nyckelbenet, förevigt synlig i en urringad tröja. Jag ville inte ha den placerad på ryggen eller nacken eller var som helst som kanske hade varit lättare att täcka. Jag vill visa upp den, med stolthet. jag vill att folk ska fråga vad den står för, för jag vill berätta mammas historia. Jag vill att hela världen ska veta vilken hjältinna hon är.
Hur ledsen det än gjorde mig då, så är jag nu glad för att jag fick vara med ifrån början på den jobbiga resa, som efter flera år av kämpande, och tusen motgångar fick dig att bli den du är idag.
Du är så jordnära och det finns inget ont som har något gott med sig.

Jag hade kunnat skriva en bok, ritat en tavla, skrivit en låt, men jag bestämde mig för att föreviga min kärlek till min mamma genom en tatuering. Från och med idag kommer jag resten av mitt liv påminnas av allt stort du gjort och påminnas av att om du kan genomgå det du genomgått, så ska jag nog klara av mina vardagsproblem. Kan du, kan jag!

Jag vill bli som min mamma


1 kommentar:

Onkel Kjell sa...

Snyft, vad fint!!