13 juni 2012

En natt i krafternas tecken

Inatt har jag haft den verkligaste drömmen på länge!
Jag drömde att jag var Harry potter och jag skulle hitta alla mina krafter som Dumbledor gömt runt om i skogen. Jag behövde tex hitta min magiska mössa (som visade sig vara en basker) som skulle ge mig flygkrafter, och gissa var jag hittade den? I en enhörnings bajs? (hallå...?)
Anna Höög frågade mig vad jag sysslade med, varför jag sprang runt och letade i skogen och då svarade jag henne "Jag behöver hitta mina krafter så jag kan besegra Han-man-inte-får-nämna-vid-namn. Nu kan man ju tro att det var Voldermort jag skulle besegra, men när jag kom in i den kungliga salen (japp, Silvia och Carl-gustav stod och hejjade på mig) visade det sig att det var Gargamel (Den onda killen från smurfarna) jag skulle fightas med.

Det roliga med detta är, att jag troligen har viftat med armen, och antagligen även skrikit ut mina trollformer hela natten, för jag har så fruktansvärt ont i ena axeln.

Det var tur att jag sov själv inatt och inte väckte mig mitt i min fight, för jag vet (och framförallt Oskar vet) att jag kan bli riktigt förbannad om jag vaknar upp ur mina drömmar och tex inte Oskar förstår vad det är jag berättar (detta i halv vaket tillstånd). Tänk er själva att jag tror att jag är en trollkarl och någon inte tror mig? japp, jag hade blivit ilsken som ett bi!

Det känns skönt att få denna drömmen ur mig, och vem vet, episod 2 kanske kommer imorgon?! :D

Inga kommentarer: