24 november 2011

Torsdag

Phu! jag har nog träningsvärk i varenda liten muskel i kroppen idag. Jaa, det var ju ett tag sedan jag jobbade och igår blev det minsann inget "startpass".
Började kl 09.00, med att skriva på alla papper, på med skorna och helt plötsligt kom en stol-leverans på 600 stolar, och då skulle dessutom de gamla stolarna ut i lastbilen, och dessutom, stod 650 gäster utanför restaurangen och ville ha kaffe. Jaaa, de första timmarna var helt klart kaos och jag tänkte " är dom alltid såhär oplanerade?". Men Jonas (restaurangchefen) gick fram till mig och sa, Jenny, du behöver inte vara orolig, det brukar inte vara såhär, stolarna skulle egentligen kommit igår, så att detta redan skulle vara färdigt, men saker och ting blir inte alltid som man planerat, och då var det ju perfekt att du kom just idag!".

Jaa, igår blev jag verkligen inskastad i en restaurang jag aldrig tidigare varit i, och förväntningarna var höga, så jag låtsades helt enkelt att jag hade full kontroll och hittade till allt. Det är mitt hemliga lilla trick det, och det funkar faktiskt riktigt bra!
Låtsas man att man har full koll på vart krafferna finns, så peppar man sig själv att verkligen hitta dom och tänker så logiskt man kan och tillslut står dom där framför ögonen på en.

Tro nu inte att jag inte frågade om någonting, den första frågan jag frågade var "Hur kommer jag in till disken??!" och "haaallå, hur kommer jag ut egentligen?" Dom hade ett annat system på dörrarna och det tog en stund innan jag listade ut hur jag skulle ta mig ut.

Men det gick verkligen finnemang, och när mitt pass var slut 16.30, sa Kenneth " Jenny, vi kommer ordna fler tider till dig, det kan jag lova!". Så jag tror minsann att dom var nöjda med mig.

Tog mig dessutom friheten att titta runt i både brunnsparken och Ronneby stad innan jag tog bussen hem. Senaste gången jag var i Ronneby var när vi var där på Blekingeresa i 3-4 någonting, och det var ju ett tag sedan!

Idag ska jag försöka ta en långpromenad och få bort träningsvärken i vader och fötter, och sen får vi se!
Imorgon sk ajag förhoppningsvis träffa Johanna i Kristianstad.
Och i helgen kommer syster Anna hem en sväng, och inte nog med det, Höögis kommer också hem och det blir lite tjejkväll hos Emma på lördag kväll.
Japp, jag är fullspäckad i helgen och det känns faktiskt riktigt bra!


Och vad har bilden med detta att göra? jaa, det kan man fråga sig, kanske att jag är lika glad idag som jag var på denna bilden?
Men ååh vad jag fortfarande är sur att alla mina bilder är borta från studentdagen... jag kommer nog vara bitter över det hela livet.

Inga kommentarer: