28 november 2011

Måndag

Nu är det måndag igen och jag har haft ännu en härlig helg!

I fredags åkte jag till Kristianstad och spenderade kvällen tillsammans med Johanna!
Hon byggde mina naglar, och såhär blev resultatet:
Vi kollade på idol såklart, och Amanda och Robin är vidare! Det är sköj tycker jag minsann, stolt i hjärtat!!

På lördagsförmiddagen tog jag mig in till stan och träffade syster Anna på tåget, hur mycket kan man sakna en person eller?
Jag blev glad minann.
Vi åkte hem till pappa tillsammans och tog det himla lugnt, sen kom mor och hämtade upp mig, vi åkte hem och jag gjorde mig färdig för kvällens bravader! Gick hem till Emma och när alla var komna, började vi det traditionella skvallret, garvet, nostalgiberättelser från Höga och åt oss påtok för mätta på kladdkaka, juleskum och diverse dipp!
Drack dessutom glögg för första gånget detta året, och det satt fint!
Denna underbara kväll slutade med att vi satt i soffan och tittade på gamla konserter och skrattade så vi höll på att dö.
Inte nog med det, tog jag, anna och Lotta lite vackra bilder kvällen till ära. Japp.

I söndags kom syster Anna hit, och vi bakade lussekatter det är ju trotsallt 1:a advent . Gud så fint det blev!
Ni har väl inte missat min gissningstävling på facebook? Min finna lussebulle som skulle föreställa en trisslott, såg tydligen mer ut som skosulor, pulkor, ipad mm. Jag tror jag får öva lite mer på det där...

Därefter åkte vi till Mormor och Sven och adventsmyste lite. det var fint det.
Sen började stormen och Anna åkte hem till Storebror, och mamma och jag sprang in till lägenheten och var allmänt rädda. åt massa godis och tittade på Beck, sen somnade vi som två stockar båda två.

Idag har jag varit ute på långpromenad och det var himla härligt det!
Jag har dessutom tagit ett långt bad. ( japp, allt är långt idag)
Resten av kvällen ska jag öva lite på låtarna jag ska sjunga på nyår (Ska öva med majsan imorgon) och kolla på "den som dräper". Har ni moissat denna fantastiska danska kriminal-serie så borde ni skämmas, guuud så bra den är!

Inga kommentarer: