27 oktober 2011

Tillbaka hemma hos mor

Nu har jag lämnat Skåneland och sitter nu i mammas varma lägenhet och myser med Twixan.

Idag var jag på min livs första jobbintervju, och chefen på Café & le (som jag verkligen inte minns namnet på) bjöd på te och morotskaka ( som jag för övrigt smakade för första gången i mitt liv!) och var otroligt glad över att jag tagit mig hit. Han ville verkligen ge mig jobb, om det inte hade varit så att han redan hade för mycket personal. En hjärtsinnad människa helt enkelt.
Jag har fortfarande itne hört något från Hypoteket, men jag hoppas att jag får göra det inom kort!

Resan till Blekinge var spännande. Det första jag gör när jag går in på tåget är att jag möts av en sovande Jacob Kajrup. Blev nästintill tvungen att väcka honom och så satt vi och diskuterade livsfrågor, då plötsligt tjejen framför börjar prata mer och mer högljutt och tillkallar personalen på tåget och det visar sig att hennes pojkvän drabbats av kramper i hela kroppen, dreglar och blir okontaktbar. Jag fick en liten Flashback och insåg direkt att han måste ha fått någon typ av Epeleptiskt anfall."Vi uppmanar personer med läkarutbildning att förflytta sig till bakre tågsättet, det har hänt en olycka" säger dom i högtalarna och plötsligt droppar läkarna en efter en till vår del av vagnen och jag förvånades över hur många med samma yrke kan befinna sig på samma plats. Helt otroligt.
Efter en lång väntan mellan Höör och Hässleholm, kom tillslut ambulansen och med 35 minuters försening började vi sakta fortsätta resan mot Kristianstad. Jacob hoppade av, och Ingegerd hoppade på. himla trevligt måste jag säga!

Eftersom att tåget var försenat fick jag vänta lite extra i Bromölla, men det gick bra. Hade en underhållade dansande person vid bussholken som gjorde väntan härlig.

Nu sitter jag som sagt hemma hos mamma och det luktar mat, älskade mat.
Ikväll ska jag bara ha tv-mys med mamma och invänta morgondagen.
Kärlek

Inga kommentarer: