15 december 2010

ntaglingen kommer ni bli lite besvikna på mig nu

Planen var ju såhär: jag skulle göra en kokbok, som jag skulle göra i 25 exemplar.
jag skulle sälja dessa till förmån för barncancerfonden.

Men, Såhär blir inte fallet.
Jag har inget förtroende för dessa jävla tryckerier vi har i skåne, och jag är ilsken som ett bi.
Nåväl.
Jag har en ny idé, som kommer bli lysande den också, dessutom får jag använda min kreativa sida ännu mer, och pyssla så mycket jag bara kan, fram till redovisningsdatumet.

Istället för att tycka min bok, ska jag få en "fotobok" från bokbinderiet i Kristianstad. Jag kommer fortfarande göra en kokbok, men det kommer endast bli två upplagor, en till mig själv, och en till skolan.
Jag ska göra hela kokboken till en levande scapbook, med levande material.
Hela konceptet är som förut, förutom hur den kommer se ut.

Bonusen är att boken ska klickas ihop med hjälp av skruvar, som man ska kunna öppna och lägga till nya recept, Från nära & Kära!

Alltså kommer min bok, som jag kommer ha klart till v.11, bli en bok på vandring!
recept får skrivas dit, de får skrivas av, bytas ut och förbättras!

Det är mycket jag måste tänka om på nu, men jag tror det kommer gå!
Jag har iaf lite hopp nu, allt försvann ju sist när jag pratade med tryckerierna..
Det kommer bli långa nätter, men fint ska det bli!!

http://bokbindarerosenkvist.se/

2 kommentarer:

Viktor sa...

Jenny! Jag tycker detta låter som en helt underbar idé! Alltså, HELT underbar! Jag tror hela iden med scrapbooking kommer bli skitbra! Åh! Det kommer bli finfint!

Faster A sa...

Varför skulle vi bli besvikna? Det är ju en tokbra idé. Var det tryckerierna som inte ville sponsra?
I så fall vet de inte vad de gick miste om :-) Jag hoppas att jag få se och kanske göra ett inlägg i denna nya kokbok :-p