14 december 2010

En liten snabb update

Helgen
Åkte på fredagseftermiddagen till mamma, på kvällen åkte jag hem till Ellen och myste med girlsen! Jättetrevligt hade vi!
Dumt nog glömde jag kameran hemma, så några bilder har jag tyvärr inte därifrån, men Höögis tog några stycken som ligger ute på fejjan.

Under lördagen tittade jag och mamma runt i huset och insåg att nu är det inte mycket kvar! Jag är så glad för mammas skull att hon äntligen ska få flytta.
Vi åt middag hos farmor och farfar, och åkte därefter till soptippen, spännande!
På kvällen åkte jag hem till pappa och mös!

Under söndagen tog jag mig en riktig sovmorgon och njöt av att bara kunna vara.
under eftermiddagen åkte jag till församlingshemmet och övade lite med Maj, till det jag ska sjunga under julafton, och sen traskade jag med snabba steg hem till mamma.
vi åkte till Åkeholm och tittade på luciatåget där, vilket bestod av en liten skara av söta barn, blandannat mina kusiner Hampus & Patrik.
Lucian var ju galet söt, tyvärr fick jag ingen bild på henne med sin tygkrona.

vi hade det väldigt trevligt!
Därefter åkte vi till Kyrkhult igen och insåg att när det är julskyltning så hittar folket ut.
En vanlig dag har man tur om man ser 2 människor ute, men när det är julskyltning i byn är det folk överallt. Ganska fantastiskt tycker jag!
Här är två bilder därifrån


En liten åsikt om detta, är att jag tyckte det sög att träden är så stora utanför tulseboda så man inte kan ta några bra bilder, och för det andra tycker jag inte om förändringar! Enligt mig SKA lucian från året innan "kröna" den nya lucian, för det tycker jag är en väldigt fin grej att göra! Då blir det som en liten övergång liksom, och det gillar jag!
Nåja, allt ska ändras.. jag gillar inte det!

Mamma och jag frös ihjäl och körde till Kristianstad, hämtade upp Oskar på stationen och åkte hem till mig.
Jag älskar dig oskar, var jättefint och härligt att du kom till mig!

Under måndagen, luciadagen höll ettorna för lucian, och det kan ha varit det värsta jag varit med om..
Ingen tog det seriöst, och allt var så flummigt.
Jag som längtade efter att få lite julefrid, vilket jag alltid brukar få av luciatåg, fick vänta... neej, jag blev riktigt besviken!
Här är lite bilder därifrån.



På kvällen bakade oskar och jag bröd och myste framför tv:n, galet mysigt och galet gott!

Sen sa vi godnatt och swiiisch så var det tisdag.
Idag är det tisdag, och idag får mamma nycklarna till den nya lägenheten!
Jag kan inte säga annat än guuud vilken lättnad!
Oskar och jag åkte pulka idag, det var kul, men svinkallt.


Nu är oskar hemma, och jag håller på att tvätta, det är jättespännande med det nya systemet, känns så ballt!

Nu ska jag söka information om telvisionen till radioprogrammet på måndag! spännande!!

1 kommentar:

Faster A sa...

Så juligt hela inlägget var, men framför allt sista bilden :-)