24 september 2010

tjingeling

Har drömt väldigt konstigt inatt. '
Jag och Johanna Larsson var i min lägenhet, som i drömmen låg på första våningen, med gräsmatta.
Jag hade ställt min cykel på balkongen ( i detta fallet på baksidan av huset) och alla persienner var nerrullade förutom en, som var dörren ut till baksidan.
efter ett tag sa johanna " Jenny, den där bilen har stått still där jättelänge nu..? "
Jag tittade mot fönstret och såg en röd gammal volvo fullproppad med muskulösa män.
vi la oss på golvet och smög oss fram till fönstret för att se vad det var som hände egentligen.
Plötsligt går en av muskelknuttarna ur bilen, fram till min cykel, slänger upp den på axeln och kastar in den i bilen.
Jag grips av panik och försöker komma ihåg registeringsnumret. detta var inte det lättaste eftersom att skylten var en vägskylt, så det var svårt att komma ihåg allt där stod.

Vi plockar fram ett block och ritar av bilen och hela händelsen så vi inte skulle glömma det. Därefter ringer jag 112(glömde att man borde ringa 114 114), och jag kopplas direkt till akuten.
Någon sjuksyster läser på min journal och läser att jag ska göra en benmärgstransplation veckan efter ( vilket jag i drömmen visste) och hon frågade om det var något problem angående detta?
Nej sa jag, och berättade att jag skulle anmäla att min cykel precis blivit stulen.
Då får jag världens utskällning att jag tar upp andras akut-tid och att 5 personer har dött nu pågrund av mig.
Jag ber om ursäkt och går istället till polisstation för att berätta.
Då står sjuksystern jag pratat med på akuten där, och håller på att anmäla mig för mord.
Jag får lite utskällning till, sen vaknade jag.

Phuuu, var tvungen att skriva hela grejen just för att jag inte vill glömma det.

Nu ska jag klä på mig ordentligt och sen ska jag ut och gå en promenix, vart jag tar vägen, det vet jag inte riktigt ännu..

2 kommentarer:

Stina sa...

hahahaha, guuud vilken sjuk dröm xD

Johanna La sa...

HAhahahhahha, fan vilken läskig och konstig dröm:P