22 maj 2010

När fredagen äntligen sätter ner sin fot och förklarar helg!

När klockan hade tickat fram till 14.00, begav vi oss ut i det fria.
På skolgården satt Oskar och väntade fint på att jag skulle komma ut.
Sakta men säkert gick vi mot stationen, men bestämde oss för att stanna och köpa glass. Sagt och gjort, så satt vi vid tid-statyn och mumsade i solskenet, och fort som en springande antilop vändes vädret från hur fint som helst till ett svart tjockt åskmoln.
Väl sittande på tåget med Hansen nr 2 framför oss, roade vi varandra tills vi nått byn som gud glömde, bromölla.
Hopp in i bussen och swisch så var vi i den andra byn som gud glömt, olofström, som för en gångs skull hade lite gångare ute. detta pågrund av holje marknad, som ännu en gång satt sin fot i denna by.

Som mamma hade sagt, " Det är alltid samma skit, år efter år. ".

Oskar och jag åkte hem till pappa och tillbringade fredagskvällen där med film, och gos.

Däremot denna vackra lördag, ska vi snart cykla mot Öjavard och leka lite med mina kusiner! Ska bli himla kul, dessutom har oskar och jag slagit vad om ifall jag kan få igång moppen som står där fint och väntar.
Vi får se vad som händer och vem av oss som vinner dom där 20 kr.

Nu ska jag väcka oskar som snart förmiddagssovit i en timme!

Inga kommentarer: