10 februari 2010

Dagens samhälle...

En hård knuff in i väggen, det fick mig nästan att välta.
Där kom jag på min blåa cykel, med hopp om att få komma hem så fort som möjligt.
framför mig gick en gammal man, så jag saktade ner farten och väntade på att farbron skulle gå till sidan så jag snabbt kunde cykla förbi honom.
plötsligt vänder han sig om, knuffar in mig hårt i stenväggen och tar ett hårt grepp om min jacka och skriker " DETTA ÄR INTE EN JÄVLA CYKELBANA, DET ÄR EN GÅNGBANA. DU SKA INTE VARA HÄR DITT JÄVLA MISSFOSTER!! STICK HÄRIFRÅN UNGDOMSJÄVEL!"
I ren chock vänder jag mig mot gubbjävlen som inte länge är en farbror i mina ögon, och ger honom en kall blick och säger " ursäkta att jag existerar, men jag kommer inte fram på något annat vis".
gubbjävlen fick inte nog efter sin extremt överdrivna attack mot mig tog tag i pakethållaren när jag försökte cykla och drog mig till sig. Han laddade för en till attack men innan han fick en syl i vädret avbröt jag honom med " ursäkta, men jag har vettigare saker för mig än att stå här och tjaffsa med dig som ändå inte har något vettigt att komma med, och rör du mig eller min cykel en gång till så anmäler jag dig!".

Inte för att vara sån, men jag börjar verkligen tröttna på att leva i detta kärlekslösa samhälle. tack och hej, nu säger jag upp mig.

2 kommentarer:

FasterA sa...

Den gubben hade jag velat träffa! Så behandlar man inte sin medmänniska! Han lever nog i ett kärlekslöst liv men det gör inte du Jenny! Du har många som älskar dig, och vi gör det bara för att du är precis den du är. Jag tyckte du gjorde helt rätt som sa åt honom men tyvärr går nog inget in i en som som han...
Jag tycker inte du ska säja upp dig från denna världen, du har en uppgift att fylla!
Puss o kram älskade Jenny

miranda sa...

Det där låter helt sjukt. Fy fan vilka människor det finns! aaaah blir galen