14 januari 2010

Äntligen kommer vi igång på riktigt

Jag behövde verkligen sova några extra timmar imorse, det var så skönt att det blev verklighet!

Så när jag återkom till skolan, hade vi svenska.
Som första lektion denna terminen skulle vi, i en stor mysgrupp läsa Tove Janssons bok " Vem ska trösta knyttet?".
Nashwan som kom lite sent till lektionen fick frågan: " Nashwan vad vet du om Tove Jansson?" detta sa Katarina på finlandssvenska, och då säger nashwan, " Mobba inte mig för min dialekt". Nashwan kan då aldrig riktigt hört sig själv prata.
Jag menar, Finlandsvenska och Rikssvenska/Norrländska är inte riktigt samma sak.
Det är inte lätt alla gånger, men gud vad vi alla andra tyckte det var roligt.
Så där satt vi, största delen av klassen och lyssnade på Katarina som läste muminsagor för oss.
Därefter var det kräkmat i matsalen igen.
Jag menar allvar, jag har helt tappat matlusten nu när jag börjat skolan igen, jag tänker hela tiden på hur äcklig maten där ser ut och smakar!
efter mycket skratt gick vi mot skoloan igen och hade scmu, och nu är vi på gång, och jag tycker det är så jäkla roligt att det äntligen händer någonting!
Och min fantasi sprudlade idag, och har skissat på 5 skulpturer till scenen, gett världens bästa upplägg på hur scenen ska byggas, och dessutom har jag ju ringt en surtant om en byggställning, och hon vill jag nog inte stöta på igen.
Miranda och jag jobbade över i 45 min, sen begav vi oss hem.
Väl hemma lagade jag mat och fixade tvätten.
Städade runt och packade till avfärden till Oskar imorgon.

Jag älskar oskar över allt annat, och jag sprudlar av glädje såfort jag tänker på honom!
Så imorgon åker jag alltså mot Lund och stannar där till söndag!

Inga kommentarer: