28 mars 2009

sjugoåttonde mars

Igår: Skolans jobbiga vecka är över, denna veckan har varit hemsk för min del, då jag känt stress exakt varje dag.
Men nu är den över, äntligen. Matte prov som troligen gick bra, och två inlämningar.
Efter skolan åkte jag hemåt och storebror hämtade mig i Mörrum.
Halvstressade mig klar då jag plötsligt insåg att klockan inte var mer ön 16.15, och jag skulle vara i Olofström 17.30. stressad helt i onördan helt enkelt.
Hängde med Emil hem istället, för han hade inte tid att stanna hos pappa, eftersom han hade en del han behövde göra hemma. Vägen dit var rätt kul då Emil körde 140 km/h på en 50 väg. Skulle polisen komma så var jag gravid.
Väl hemma hos bror diskade jag och hjälpte till lite. Plötsligt rann tiden iväg och jag skulle åka iväg. Byte om lite snabbt och åkte till Anna.
Jag kom först, och när nästa kom, halkade jag på golvet och trog sönder mina strumpbyxor. Tummen upp.
När alla anlänt gick vi till folkets hus och kollade på musikalen, hela klassen!
Den var bra måste jag säga, Andra akten var himla bra, men jag får inte ihop det med akten tidigare. Låtarna hade inte heller någon riktig koppling till samtalet.
Men raketerna var häftiga..
efteråt gick vi hem till Anna igen och hämtade våra grejer, och påbörjade vår långa vandring till Carl, som egentligen itne är så lång. Sjöng en massa jullåtar och lite smått och gott.
Partajet började, och jag var så taggad.
Tyvärr hände det lite missöden som fick festen att slutta. Men det var okej.
Jag hade saknat dom alla så mycket att jag var pirrig för att träffa dom.
kul att en satt i en soffa på folketshus och glömdes bort.
Ola följde mig hem, snälla killen.
Vi får göra om detta, och göra ett nytt försök klassen!

Idag:
Vaknade och byte om.
Emil kom hem och jag hjälpte honom med att hänga upp lite saker på väggarna och sådär.
Bestämde oss för att gå ner till byn och handla lite.
Kom hem och jag lagade tacos, medan Emil körde runt med dammsugaren.
Åt och jag diskade.
Emil fick besök, och jag gick ner och handlade kaffe.

Imorgon ska jag till vackra fina mysiga Lund och träffa en lika vacker, fin och mysig kvinna, Sofia! & Rebecca och Lotta förstås ! :)

Nu ska jag vila.
Pösshej

Inga kommentarer: