27 februari 2009

Tjugosjunde februari


Att man bara kan bli så nervös

Vaknade precis som jag skulle, 05.00. skönt!
Pappa körde mig till tåget idag eftersom att Ingegerd inte längre är hemma.
Satt kvar i bilen ända tills det ringde i klockorna och tåget var påväg. även det var himla skönt så man slapp jag stå ute och frysa. Måste tillägga att det faktiskt hade börja bli ljust när jag åkte till tåget idag! verkligen ett plus!
Bilettkontrollanten bad om biljetterna väldigt snabbt också, så jag slapp och vänta på det.
Så när jag väl visade mitt kort, satt jag mig till rättaoch halsov.
Plöstligt hörde jag :" Ursäkta". Och en knuff på axeln.
ryckte till och blev skiträdd när jag såg att det var två väcktare som stod framför mig.
Jag frågade lite försiktigt om vad det gällde, rädd att jag hade gjort något fel.
Som svar fick jag :" Visa biljetten tack!"
Utan att backa tog jag snabbt upp kortet igen och visade, han studerade det länge och sa tillslut tack.
Det var längesen jag blev så rädd
Åkte vidare till Kristianstad.
väl i skolan lullade jag runt och hade inget att höra, det är verkligen inte kul att vänta ensam.
Tänkte på presentationen jag skulle hålla på svenskan senare, och jag kände mig faktiskt väldigt förberedd.
Folk droppade in lite hela tiden, och sen började SO:lektionen.
Tack och lov för att vi gick igenom det vi ska ha prov på på fredag. äntligen har jag ett litet humm om det hela.
Jag upptäckte att Olivia och jag kopierade alla de papprerna i onördan förra gången, sammanfattningen var mycket bättre, och det var det vi skulle ha prov på, och just det hade vi inte kopierat. dumma oss. Gick ner och kopierade en gång till, gick sådär men efter lite pill med maskinen gick det ju!
Ensemble nästa, och jag kan bara konstatera att jag verkligen inte klarar av Anne längre, hon är verkligen hemsk, tycker jag.
På Matten var jag och Miranda rädda. var rädda att Carl skulle döda oss, men det gjorde han inte, som tur var.
Johannes är dålig på att sätta knorren på grisen, vilken jag och Miranda är mästare på.
Efter matten virrade vi alla runt en massa överallt. ingen hade en aning om var svenskan skulle vara någonstans. tillslut hittade vi iallafall, och jag var pirrig som bara den.
Höll redovisningar idag, himla bra att halva klassen inte hade det kvart, men vi hann ju trotsallt inte alla iaf.
Jag är så glad att jag gjorde det iaf, så jag slapp att stirra upp mig en dag till.
Måste säga att jag är himla nöjd med det också, känns som om det gick bra!
Och jag hoppas att inte alla la märke till mina nervösitetfläckar, haha.
Gick runt på stan därefter och letade presener till Hampus och Anna.
Lätt att hitta presenter till en som säger att han antingen vill ha en riktig bil eller en riktig fyrhjuling, och en annan som önkar sig det jag skulle vilja ha, fast att jag aldrig hittar något till mig själv.
Stabilt, men jag hittade trotsallt bra presenter!
Hampus fick sin innan jag åkte till pappa. Han tyckte bilarna jag köpte var himla balla och att han skulle lägga dom i vatten så dom växte och blev riktiga.
kanon grabben, kanon!

Nu ska ja umgås lite med pappsi.
Ha det gott!

IMORGON IMORGON IMORGON

Inga kommentarer: