10 februari 2009

tionde februari

Jag hatar att jag har min pianolektion kl 09,20. Jag måste sitta och vänta i en timme på lektionen, och den är bara 20 min, så vi hinner bara gå igenom vad jag ska ha i läxa, sen slutar jag, känns så himla lönt.
På Samhället skrev jag ut 23x3 uppslag av mitt arbete. dumt dumt, men datorn ville aldrig skriva rätt på rubriken, sen ville den inte skriva mitt namn utan skrev istället : "#))&%#%/()==/%¤" fint datorn, fint!!

Nu måste jag fortsätta med mitt nya arbete på samhället.

Men nej, det blev inte mycket mer skrivande på det arbetet, istället satt jag, Rebecca, Stina & Olivia och sökte på en massa utlansresor.
Hade varit så himla kul om det hade blivit av!
Slutstation blev Bulgarien troligen.
Gick bort till matsalen som förvånadsvärt hade himla god mat idag!
Olivia blev sugen på godis och vi gick till Candy plock. Vi kom fram till att det var den enda godisaffären med endast godis i hela kristianstad.
Ännu en projekt är att starta en till, som heter "plocka godis" eller liknande.
Min sånglektion var inte roligare än vanligt.. Jag längtar till tvåan då jag får byta. Visst Anne är jätteduktig, men jag kommer inte överrens med henne..
På svenskan var surkatarina på G, och startade lektionen med ett vackert välkomnande :" SKA VI BÖRJA IDAG ELLER SKA VI SNACKA BORT DENNA LEKTIONEN?"
Ingen hörde att hon sa något, och tillslut ställde hon sig upp och såg allmänt läskig ut.
Total tystnad.
Läste hela den lektionen, så himla drygt!
Gick mot stationen när jag hörde :" Tjejen, tjejen!" vände mig om och två tanter stod och såg förundrade ut. Undrade var öster-någonting låg, men jag hade inte en aning och dom tackade för hjälpen. André kom fnissande och sa att han trodde att det var han dom hojtade på. För er som inte vet vem André är han en snubbe med långt blont år.
Han berättade för mig att han en gång hade varit med en kompis och besökt kompisens farmor.
Andrés kompis hade efter besöket sagt att hans farmor hade sagt "det var en fin flicka du hade träffat".
Lilla andré, du har det inte lätt.

Gick till stationen då jag träffade först Eskil, och när tåget kom träffade jag Annika.
Satt mig hos henne och pratade en hel del om allt som fanns att prata om, du är så himla härlig du!
Åkte hela vägen hem och övade på min hemska låt till sånglektionen.
Dessutom kan jag inte matten, jag hade vekrligen behövt Carl på förra lektionen!!

Snart är det sportlov, då jag inte tänker sporta över huvudtaget!

Inga kommentarer: