9 februari 2009

nionde februari

Godmorgon godmorgon var det första jag sa till mig själv imorse, gör ingen annan det får jag göra det själv.
åkte till skolan och satt mig vid en dator och gjorde mitt individuella val, äntligen bestämt mig!
Dansade Tango på rytmik med dansen idag, och det var himla kul, bortsett från att ingen av att det bara var André som försökte, dumt..
På musiklyssningen kollade vi på filmsnuttar med filmmusik. Jag lovar att jag kommer tänka på alla ljudeffekter nästa film jag ser.
MATMATMAT, som idag faktiskt gick ner.
Matte direkt efter det, då Carl inte var där denna gången heller, och nästa gång är det prov, så himla lyckat, vikarien var inte till så stor hjälp nämligen.
Men Miranda och jag jobbade på, och jag börjar sakta med säkert få till det, hurra för mig.
Rasten där efter var tillräckligt lång för att sitta ute i de fina vädret.
Fullt påklädda satt vi oss ute i det kalla, och lät solen värma oss. gaygaygay.
Samhället började tidigare än vi trodde, och vi kom försent, men det verkade inte göra så mycket, Jan hade fullt upp med att snacka med Nashwan.
Stina däremot var helt förstörd då jag ringde henne och sa att vi redan hade börjat.
Lilla fina stina.
Gjorde i stort sätt klart analysen om Gaza, äntligen!
När jag skulle skriva ut det blev det däremot helt fel, och jag kunde inte lämna in det idag iaf!
På Engelskan hade vi glosprov, som jag helt hade glömt bort.
Kunde inte ett enda ord, men vad kunde jag göra?
resten av lektionen svarade vi mest på en massa frågor.
Fick sluta tidigare, men inte tillräckligt tidigt för att jag skulle hinna till tåget, trodde jag.
Men jag sprang, vad hade jag att förlora tänkte jag, sen sprang jag mot stationen.
Precis när jag satt min fot i vagnen blåste dom i pipan och stängde dörrarna. Ibland har jag tur!
Tågresan hem upplevde jag det stina brukar berätta, att man tittar ut genom fönstret och solen skiner rätt i ansiktet på en och man blir helt varm. tänk va glad man kan bli av bara lite ljus!
Det gjorde mig så glad när jag kom på att det varit ljust hela vägen hem idag, inte kollsvart när jag gick hem.
Lagade mat och passade Hampus och Karl en stund, sen kom Margith och tog över.

Can´t you see I need you right now?

Inga kommentarer: