4 februari 2009

fjärde februari

Eosvecka, dag tre

trenden att drömma om dig håller i sig, det är början på andra veckan i rad nu, och det börjar bli lite läskigt att jag drömmer om dig hela tiden.
Jag är iaf för bitter för dig och jag vaggar hundar som är små som marsvin. Mer behöver jag inte säga.


Ville inte vakna imorse, utan ville bara drömma vidare, du gör mig glad, fast att du bara är en dröm.
Det var nära till en försovning då jag funderade över hur skön sängen var och hur kallt det skulle vara att gå upp.
Men upp kom jag, tillslut.
som vanligt kom jag 45 min förtidigt till barbacka, och eftersom jag redan utforskat varje vrå där, bestämde jag mig för att bara sätta mig ner och läsa metro tills de andra skulle komma.
Det var nog minst 5 insändare om rökare idag, alla svar till gårdagens insändare om att rökare är kränkare. Rätt kul att dom bråkar via en insändare?
Jag blev väldigt chockad när jag såg Erik komma genom dörren, killen som varit på 4 av 60 träffar på eosen, och nu i sista sekund, trodde att han skulle få en roll i föreställningen.
resten av gruppen kom, och vi diskuterade tillsammasn med mats hus vi skulle kunna förbättra vår show. fick en hel del tips måste jag säga!
Eftersom att dans var vår enda "Lektion" idag gick vi till M-huset och skulle jobba vidare.
Men eftersom det inte hände något, och alla bara satt och glodde, bestämde jag mig för att sticka till bilden och hjälpa till istället. känns så onödigt att bara ödsla tiden när jag visste att det fanns hur mycket som helst att göra på bilden.
Blev ilsken som ett bi när jag kom dit, eftersom vår duk var borta, och det inte fanns något mer sånt tyg.
Gick runt och letade hur länge som helst efter ett nytt tygstycke som kunde bli en fin silverduk.
Efter mycket pyssel med småbitar fick jag ett sms av Feffs att det stod att Martina hade duken, och lättad vek jag ihop mitt krisbygge och hjälpte till med kulisserna.
Eftersom att bildsalen har väldigt bra högtalare lyssnade vi på en massa musik samtidigt som vi jobbade, som senare övergick till disneylåtar som alla kunde.
Det blev nästan som ett musikalframträdande alltihop, och det var riktigt roligt!
Med en massa färg över hela golvet och papper överallt gick Jossan och jag därifrån och med en stor kuliss mellan oss gick vi genom stan till M-huset.
Vi blev väldigt chockade när inga var där, men fick snabbt reda på att dom var i rockrummet och skulle öva musik.
Vi gick dit, men dom var inte inne, utan väntade på johannes som hade kort dit.
Fick vänta in Jaro och Johannes, och sen var vi nog där inne i minst tre timmar.
Men det gick ju verkligen framåt och vi börjar få ett flöde i det hela nu!
17.20 tog vi vårt pick och pack och flyttade alla grejerna till showen till barbacka.
Halvjoggade därifrån till tåget för att hinna med det.
självklart var det försenat och fick stå där och vänta i en halvtimme.
men hem kom jag tillslut, med en hemsk huvudvärk.
Mina kläder jag beställt har kommit!
galet hur glad man kan bli för det, men jag är jätteglad!
har dock inte testat dom än, men hoppas, hoppas att dom passar.
skulle egentligen behöva skriva lite på analysen idag, men det har jag verkligen inte ork till.
det är tugnt att behöva gå upp 05.00 och komma hem minst efter 19.00.
Jag är super trött nu, och måste verkligen vila.

Puss och kram, Julegran

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe verkar som att du har mycket att göra;)

Nya kläder är alltid kul att få;) tihi jag måste få se dem nån gång;)

Vem är det du drömmer om;)