2 februari 2009

andra februari

Eosvecka - dag ett

Det sjukaste var att jag drömde om att jag skrev just det i bloggen.
Ännu mer sjukt var det att jag gjorde bort mig totalt igår när jag skulle skriva till feffs på msn, och skrev en massa skumt eftersom jag varit uppe alldeles förmånga timmar. Jag skrev inte till feffs, utan en helt annan.
Det som är så skumt så man blir lite fundersam är tjejen med manteln i skolan, är hon en superhjälte eller låtsas hon bara?

Jag tror jag har kommit på förklaringen till mina fina utslag! eller rättare sagt, pappa kom på det.
Apelsin, frukten som jag alltid reagerat på då jag fått utslag på magen, men den lugna person jag är har jag inte tänkt så mycket på det.
Men, det är nog värre än vad tidigare trot.
Så fort alla tecken på utslag är borta från mitt skin, ska jag testa att äta en apelsin och se om jag reagerar, isåfall är det nog dags att sluta äta det.

självklart måste jag ju berätta om dagen!
kom tidigt till Barbacka eftersom tåget inte riktigt passar till tden jag börjar. Men på den tiden fick jag tid att utforska barbacka en hel del, och nu hittar jag utan problem!
resten av gruppen kom och vi började med Teater.
Trots att sofie avbröt hela tiden och troligen inte förstod att vi inte gått igenom manuset en enda gång, gick det faktiskt bra, och vi fick igång många tankar!
Musik med tore var som vanligt inte speciellt seriös, men vi hann iaf bränna en skiva.
Han gav oss tillåtelse att äta, fast att vi egentligen inte fick, och det satt verkligen bra!
försökte jobba lite seriöst i M-huset, men det gick ju sådär?
Hängde med till bilden och jobbade med kulisser och rekvesita.
En del konflikter dock, men jag hoppas det löste sig tillslut?
kom iaf en hel del men mer jobb väntar imorgon.
Nyskrivet manus att checka in och sådär.

Bilder från dagen kommer, har bara inte ork att lägga upp dom nu.
Pösspöss

2 kommentarer:

Anonym sa...

usch jobbigt att typ vara allergisk mot apelsin som är så gott^^

Sån trevlig dag du haft:) vad är det för manus du pratade om, var det till teatern?

vill du säga lite om vad den handlar om;)

JennyKarlsson sa...

Hej Andreas.
Vi håller på med eos, minns dock inte vad det är förkortning av.
men, man blandar musik, bild & form, samhälle, dans och teater i grupper med runt 12 i varje.
Under en termin ska man testa på alla områderna och sedan, med hjälp av det man lärt sig på det olika områderna, göra en föreställning tillsammasn.
Denna veckan är slutveckan inför kursen, och föreställningen närmar sig med stormsteg.
På fredag ska det vara klart med allt, och det är riktigt stressigt kan jag tala om!
kommer troligemn skriva om varje dag på eosveckan, så du kommer uppleva mer eos på min blogg denna veckan ;)