27 januari 2009

Tjugosjungde januari

var himla pepp för att åka till skolan idag, och alltid när jag är det är det någon som går snett.
Det var ingen annorlunda med denna dagen utan klart är jag sjuk igen , magsjuka antagligen och mår inte precis bra just nu.
vill inte vara hemma en massa.

Men hemma är jag och försöker ta itu med Gazaanalysen. tycker visseligen att det är väldigt intressant, men det är så mycket att tänka på!
Eftersom jag inte gör någonting så har jag inte speciellt mycket att berätta. Men jag kan skriva av en "artikel" från tjuvlyssnat?

Det var liksom lite oväntat att en norrlänning skulle göra den jämförelsen
Buss från Vilhelmina, Stockholm Central
(En kvinnlig narkoman står mitt på gatan och blockerar bussens framfart.)
Norrländsk chaffis: Men flytt på dig, knarkartant! (tutar och blinkar med helljusen utan resultat)
Norrländsk chaffis (till resenär): Due som äe stockholmare! Va fan skai göra?
Resenär: Kör på henne lite försiktigt kanske?
(bussen kryper fram och ger narkomanen en liten knuff.
tanten reagerar inte och bussen stannar helt igen.)
Norrländsk chaffis: MEN DÄ Ä JU OTROLIGT. HON ÄE JU TAMEFAN DUMMARE ÄN RENARNA!!!

Ciao

5 kommentarer:

Anonym sa...

JennyPennyKenny.

På mitt jobb jag sitter, på en stol, drömmer om en egen pool.
En sån där blå, som man kan ligga och sola på. Ska snart ha "klubb fisken" och jag får själv ordna sen med disken. Sen kommer ungdomsgruppen som precis gått upp med tuppen.

lam kram från en dam.

Anonym sa...

jaaa.. okej, jag ska säga mitt riktiga namn. Jag heter Sofia! Sofia Elisabet Knutsson. Född 1987, i december. Ja. Född i Uppsala. Bodde några år i Kvibille, sen i Halmstad. Sen bodde jag i Ausås, sen i strövelstorp. Sen flyttade jag till Uppsala igen. Sen Lund. Jaa.. det är jag. Sofia. det är jag. Ingen misstänkte nåt. men det är jag. mm. Jag heter inte FjompeFiaKnas. nej. det va inte sant. aldrig va det sanning. nej.

JennyKarlsson sa...

jag kände bara att jag var tvungen att svara på detta! för det första är du jätteduktig på att rimma och din kunskap om ordens likhet med varandra gör mig stum!
du är duktig du, sofia.

Jag har alltid funderat på hur en lam kram ser ut.. vill du visa mig?

Anonym sa...

Jag ville säga att din nya banner va fin =) jag känner mig trevlig idag hähäähäh

Anonym sa...

Hehe, jag känner mig tråkig som aldrig kommenterar men jag fattar mig inte på blogspot xD haha jag är lite trög! Men jag tyckte din nya bild var fin :*