7 januari 2009

sjunde januari

Idag var det sju dagar sedan det blev nytt år, sex dagar sedan jag var vilse i helsingborg och fem dagar sedan Patrik drack läsk.

Vaknade av att jag verkligen ville upp, fast att jag inte orkade.
Men in kom jag, och duschade lite snabbt. hörde att Patrik stod utanför dörren och smög, han hade inte märkt när jag kom in. Han trodde kanske att det var någon som gått förbi huset och bestämde sig för att gå in och duscha. Hejade till honom och då gick han och satt sig vid tv:n, lite orolig var han nog.
Kollade på " så funkar det!" och fick lära oss bland annat hur man gör en polishjälm och en ishacka.
Åt en snabb frulle i pausen och tittade vidare.
Fortsatte med att baka en mjuk pepparkaka och corn flakes kakor, Patrik är inte jätteduktig på att hjälpa till, men han spelar bra gitarr.

Nu ska jag vakta vidare min fina kusin!

Ciao!

Inga kommentarer: