14 januari 2009

fjortonde januari

Skolan har börjat och för mig har det varit en trögstart.
Det är segt att komma upp från sängen när klockan ringer 05.00 som den har gjort varje dag denna veckan.
Onsdag idag och dagen började med att jag hade noll koll på någonting.
la mig alldeles försent eftersom att Ingegerd och jag tränade step up igår och kom hem vid 21.30. När klockan var runt 00.00 trodde jag att jag var klar för att gå och låägga mig, vilket är väldigt sent för en som ska upp 5 h senare.
men nej, jag kom på mängder av grejer som var tvngna att göras just då, och det slutade med att jag somnade 02.00, alltså 3 h sömn.
klockan ringde då i morse kl 05.00 och som sagt hade jag noll koll på allting.
gick runt som en zoombi och försökte göra mig mer eller midre färdig.
somnade t.ex. i duschen och vaknade med ett ryck.
vägen till tåget ville jag bara hoppa över och åka hem igen.
Sov hela vägen till kristianstad och det var nära att jag inte hoppade av där, utan tog en tripp till hässleolm också.
Dans, som var den första lektionen kände jag mig inte jättepeppad för, jag var så hemskt trött.
Men ganska snabbt kom jag igång igen, och jag älskar verkligen att dansa!
Mats gav oss lite ideer till uppträdandet med eosgruppen och vi slutade med att dansa solo.
Kör som var nästa lektion på schemat kändes ännumer tung, eftersom jag var så hemskt hungrig. Men även det släppte så fort vi satt igång och de nya låtarna är ju verkligen bra!
MATMATMAT - god för en gångs skull.
Stina, jag och Rebecca satt jättelänge i matsalen och pratade och gick till röda korset och hittade en massa kul, te.x en telefon i sten!
Engelskan var seg, det är jobbigt att kolla på film så sent. Men jag måste medge att den är rätt kul ändå, "skumkul".
Idrott nästa där lilla Robert berättade för oss hur man gjorde fingerslag på volleybollen. Det måste sätt rätt kul ut när vi stod där och klappade bakom knäna och kastade upp bollen i luften och tog emot den med ett fingerslag.
När robert plötsligt sa " försök att slå bollen med flathanden!" kunde jag inte hålla mig. Och då erkände han sitt misstag i svenska och sa :" Jag vet Jenny [Djendjiy] , där blev det fel och det lät himla kul detdära."
lektionen fortsatte med Volleyboll match så "mitt" lag vann, förstås!
klockan blev 16.00 och vi slutade.
Stini, jag och Becca begav oss till domus och handlade äpple och gick tillsammans ner till stationen.
Jag åkte hem och fick i mig några pannkakor och sen gick jag, Patrik, Hampus och Ingegerd till Mattias och Monika och hälsade på bebis Malte!
gud vilken unge, så himla söt och helt nyploppad!
Eftersom det var dagis för Hampus dagen efter gick vi hem rätt snabbt igen och resten av kvällen blev det rätt slappt.

Jag vill ha en lägenhet, NU

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha åkte du ända till häsleholm!?:Dhahha lilla jenny du behöver nog sova mer:P