14 september 2008

sammanfattning v.37

Fullt upp hela tiden, så har helt enkelt inte tid att sitta framför datorn och komma på något vettigt att skriva, men nu ska jag iaf göra en liten sammanfattning av veckan som gått.

Måndag: Vaknade vid 5 och var i skolan precis som vanligt. Måndagar är veckans jobbigaste dag.

Tisdag: hade min första pianolektion, väldigt förväntansfull vad det kan leda till, hade väldigt ont i halsen så när det var dags för sånglektion så bestämde sig jag & Anne att gå igenom Doremi istället.

Onsdag: mådde jättedåligt och åkte bara till skolan för att göra engelskadiagnosen, sen åkte jag hem och sov resten av dagen

Torsdag: Bestämde mig för att gå till skolan fast att jag inte mådde prima, vill inte missa förmycket nu, ska ju till kreta i en vecka sen också.

Fredag: stressdagen. åkte till skolan och hade 3 lektioner och slutade 13:20.
Åkte till Olofström, till mormor, blev ett hej och en macka att dämpa hungern med, sen snabbt till Frissan, klippte & färgade håret, ÄNTLIGEN!
lyckades ha turen med mig, så allt var klart 5 min innan bussen tillbaka till kristianstad skulle gå. För det var dit jag skulle, ännu en gång åka till Kristianstad.
väl framme i K-stad gick jag in på en av stationens toalett och bytte om till lite festligare kläder.
Sen gick jag med raska steg mot resecentrum.
Träffade Nashwan där och efter bara några minuter såg jag Danielle som varit sjuk hela veckan, och nu mådde lite bättre, hon följde med mig till donkentoaletten där jag sminkade mig och gjorde mig helt klar för fest helt enkelt.
Fler folk kom och hela högen tog bussen mot norra Åsum där stjärnan Johanna bor.
Johanna La & Johanna Le mötte oss vid hållplatsen som vi skulle hoppa av och sen gick vi i samlad trupp hem till henne och partade loss!

Lördag: vaknade av värmeslag i Johannas lillebrors rum.
Olivia & andré låg och slaskade tryne ( Som johanna alltid säger).
konstigt nog är det alltid så att alla vaknar samtidigt?
gick upp och städade efter gårdagen, alltid lika kul att gå igenom allt kul som skapats under kvällen.
tex en mashmellows med senap på?
eller en korvslant med 10 knivar i?
aja. efter bara 30 min så var allt fint igen och vi åt frulle.
från 8:30 till 16:00 satt vi och kollade på Disneychannel och sen kom vi på att vi kanske skulle göra något.
Olivia & André åkte hem och Johanna och jag gjorde oss iordning, och åkte in till stan.
skulle fixa men sen kom vi på att klockan var halv 5 & alla cafén var stängda.
Johanna fick ur sig:" ska vi gå och handla billigt godis?"
Det gjorde vi och sen satt vi oss på en trappa och bestämde oss för att ha ABBA som tema på vår musiklyssning.
skönt att ha det bestämt!
Gick till stationen och jag köpte biljett för nu var det dags att åka hem.
Johanna åkte hem och ett tåg kom.
men nej, på lördagar kommer det bara tåg mot karlskrona varannan timme, och jag lyckades komma just den timme då det inte kommer något tåg.
satt på stationen i en timme, och så fick jag syn på att jag hade köpt fel biljett, skulle till mörrum men hade tagit till Bromölla, verkligen itne min dag idag.
tåget kom iaf och jag fick förklara mitt misstag.
kom iaf fram till mörrum där Patrik och Hampus kom framrusande!
Åkte hem och satt mest & slappade resten av kvällen.
runt 21:00 ringde jag Stoffe, skönt att prata med dig <3
Somnade runt 12.

Söndag: Vaknade vid 7 och bestämde mig för att städa huset, vilket jag gjorde.
Basse hade dammsugaren så den kunde jag inte hämta förren 14:00 då han vaknade.
Åt istället frukost och gjorde mig iordning och räknade lite matte.
Ska snart åka till farmor och runt 18:00 kommer Stoffe till mig och sover här.

Jag har ingen sladd till mobilen så jag kan lägga upp bilder, men när jag får tag på den så ska jag ladda upp några!

SjollaHopp

Inga kommentarer: