26 augusti 2008

Tisdag

Dagen slutade väl trottsallt!
Jag, Eskil, Ingegerd & Patrik åkte in till karlshamn och kollade på Mamma Mia, äntligen fick jag se den!
Jag kan bara säga: " Woow!" lyckas man att se dyster ut hela den filmen så måste det vara något fel, jag satt & log hela tiden och kände nästan att gråten fanns i halsen ibland, guu vilken bra film!

Hade min första sångpedagoglektion idag, väldigt roligt det också, fick 2 nya låtar som jag ska lära mig, och dom var väldigt fina, så det går nog rätt snabbt!

Om jag tänker efter så var det nog bara morgonen som var dålig idag, jag ska berätta.
Patrik och jag gick tillsammans till centrum, sen cyklade han vidare mot skolan.
Bussen kom och allt kändes forfarande precis som vanligt.
Framme i karlshamn, där jag skulle hoppa på tåget, uppfattade jag efter flera minuter att det itne stod " Öresundståget Till Köpenhamn" på tavlan över spåret som tåget alltid i vanliga fall anländer på.
Blev först väldigt förvånad, och sen började fundera på en lösning på problemet, jag måste ju till skolan?
Då hördes det i högtalarna " Tåget mot Köpenhamn, som passerar Kristianstad och Lund har blivit inställt, tåget blir ersatt av bussar istället".
Jaha, då var det bara att bege sig mot dom dryga bussarna igen, hoppade in & satt där i 1 h och 15 min !
Alltså, 45-50 min extra resa, PLUS att jag kom försent.
Med raska steg gick jag mot skolan, arg som ett bi
Men Johanna, som är en riktig pärla stod & väntade på mig vid bananerna och visade mig vart jag skulle gå.
Kunde inte koncentera mig på hela lektionen, var bara så himla stressad.
Men egentligen, var det så farligt?
Egentligen var det nog inte det, men en bussresa på 2 timmar är inte en höjdare , speciellt inte när man verkligen hatar att åka buss.

Egentligen ska jag nog inte klaga, för resten av dagen var väldigt bra!

Jag är en tjej som hatar stress :)

Inga kommentarer: