28 augusti 2008

Torsdag

Dagen började precis som alla andra dagar, gå upp tidigt, klä på sig och allt det där.
Timmen som jag sitter i buss & tåg kopplar jag verkligen bort allt, sätter in lurarna i öronen och bara kollar ut genom fönstret, alltid samma sak.
I skolan idag hände det inte jättemycket värt att skriva om, men det var iaf väldigt gott på GEMU-lektionen idag, då vi fikade & hade det trevligt.
I allas huvuden har även " New York" funnits.

småjoggade till tåget idag efter engelskan för att hinna med.
Tack & lov gjorde jag det och sjönk ner i stolen.
Måste ha sjunkigt väldigt djupt, för i nästa ögonblick hördes det i högtalarna: " Ja då har vi kommit till Bräkne-Hoby, bräkne-hoby nästa".
spärrade upp mina ögon ordentligt och förstod var vi var.
Hoppade av i hoby och ringde Eskil som med skratt i halsen berättade för mig när nästa tåg tillbaka gick.
Tåget kom efter 20 minuters väntan och jag steg på och kände hur trött, hungrig och kissnödig jag var.
Åkte till Karlshamn och tog bussen därifrån till svängsta.
Äntligen framme tänkte jag när jag hoppade av bussen, men nejdå, en 15 min gångväg väntade mig också.
Gick med raska ben till fam. Thorells hus där vi åt och jag gick in till basse och snackade om allt .

Har kommit en bit på en svenskauppgift nu, och det känns ju hur bra som helst!

Jag börjar få det svårt att gå upp om morgnarna nu och jag känner att det hade varit så hemskt skönt att sova bort en hel dag!

ES1A jag trivs verkligen med er! <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas du vet att det alltid finns en plats över hos mig om du tycker det blir jobbigt att gå upp på mornarna :D <3