3 maj 2015

Förhoppningsvis den sista.....

Förhoppningsvis den sista operationen på väldigt länge, och det är jag glad för!

Jag åkte till Karlshamn och skulle ta bort min port-a-cath. Jag vill ju ha kvar alla mina grejer som jag använt nu med cancern, och därför frågade jag snällt om inte jag kan få porten. Han skrattade lite och sen sa han: "varför vill du ha denna, jag hade ju tänkt slänga den?" Jag förklarade att jag gärna ville ha den så jag kan visa vart jag hade i kroppen när jag behandlades. "Givetvis ska vi tvätta den, sen får du den, lilla Jenny!"


Så där ligger den nu, porten som har hjälpt mig att kunna leva.

Mamma kom och väckte mig på tisdagsmorgonen och sa att idag är jag minsann med i tidningen! 
Ni kan gå in på tidigare inlägg så har jag skrivit upp vad tidningen skrev.


Vi åkte till Ikea och fixade lite till hemmet. 
Mamma stod och lekte lite i köket medan jag hoppade runt i sängarna.



Därefter bakade vi 100 bullar som ska ätas upp på mitt kalas, och så mycket annat, såklart! 



Mystiskt

Till sist vill jag visa hur Doris ligger och solar på den lilla biten på balkongen som solen fortfarande skiner, hon älskar sol lika mycket som jag gör! Och det är bra!


Nu får ni ha de så bra! Kärlek!

Inga kommentarer: