4 januari 2015

5:e Januari, dagen jag aldrig kommer glömma

Inte trodde jag att jag skulle åka till akuten, 2014, precis just denna dagen.
Fuck cancer säger man ju, och jag känner precis så. Fuck cancer, jag hatar dig!
Jag har aldrig varit sjuk, visste inte hur man gjorde på akuten, jag visste ingenting!

Jag var rädd men samtidigt kan jag säga att jag uppskattar att det hände, nu innan jag fick barn. Jag hade tur att jag fick körkortet innan jag fick helvetessjukan. 
Jag har klarat av att opererats 6 gånger, jag som aldrig var på sjukhuset förut, jag har åkt ambulans 5 gånger, som jag aldrig hade åkt med innan, jag lärde känna vilka riktiga vänner som betyder något för mig, förut älskade jag alla.

Idag firar vi att jag lever, att jag är klar med cytostatikan, att jag är klar med strålningen. 
Att jag nu ska bygga upp mig själv, prata med min kurator, prata med arbetsterapeuten så jag kan skriva igen, kunna stava igen, och göra allting jag  gjorde innan jag blev sjuk. 
Jag ska även ha en sjukgymnast som hjälper mig att gå nedför trappan, och framförallt gå upp därifrån.
Jag ska få hjälp att springa, och fast att det kommer ta långt tid, så vet jag att jag kan! 

Nu kör vi!



2 kommentarer:

Pappa Pelle sa...

Klart att du klarar detta älskade Jenny.

Anna-Karin sa...

Ja,,banne mig, nu kör vi!
Idag firar vi att detta året är över, du har lärt oss massor Jenny, men nu ser vi framåt, uppåt som du har visat oss hur man gör.
Kram på dig Jenny
Vi älskar dig <3