17 oktober 2014

Fredag

Bra dag. Glad dag. Positiv dag. Pigg dag. 
Idag har jag haft en bra dag! Pigg och vaken. Tog en sväng till mamma och skrev ut massa text till sångerna jag hade tänkt sjunga på julafton.
Åkte därefter till kyrkan i kyrkhult och träffade Maj, och vi sjöng igenom låtarna snabbt och lätt. 
Det känns som om Maj och jag alltid funkat ihop. Vi behöver aldrig öva mer än 2 gånger för att vara redo för att spela för folk. 

Musik är en underbar medicin. Det hjälper mig att gråta om jag vill göra det, det hjälper mig att skratta om jag känner för det. Och framförallt, det får mig att känna lugn. 
Vare sig jag spelar själv eller lyssnar på andra, kommer de alltid hjälpa mig att kämpa vidare, helt och fullt. 

Tänk positivt, det kommer du långt med!


6 kommentarer:

Mrs Calloway sa...

hej Jenny!
ska du sjunga i julbönen kl 11.00 eller i midnattsmässan kl 23.00?

JennyKarlsson sa...

På julbönen! :)

Mrs Calloway sa...

det vill jag gärna höra! om inte vägarna är för hemska hoppas jag på en julaftonstur till hembygdens kyrka

Anna Höög sa...

Jennsan du skiner! :)

Anonym sa...

Kan du inte uppdatera lite mer?! Så intressant att följa din resa! Kämpa på! <3

JennyKarlsson sa...

Jag kommer försöka skriva mer!