1 juli 2014

Tisdag

Är fantastiskt tacksam för alla blodgivare som ger blod! Man vet aldrig när någon i sin närhet behöver det, och jag som varit blodgivare innan, vet känslan när man gjort det. Jag vill hänvisa alla som kan att ansöka till det! Det hjälper många. Och ett stick i ärmen klarar man! 

Började behandlingen 9.00, slutade vid 14.30. Perfekt tänkte jag som hade beställt taxi till 15.00.
Fick träffa några fina damer som sa att jag var fantastisk på att knyta sjalar. Fick ha en liten lektion med dom! Härliga
När allt äntligen var färdigt köpte mamma och jag glass och myste i solen.

Helt plötsligt var klockan 15.15 och då bestämde jag mig för att ringa och fråga om det kommer komma en taxi eller ej. Jodå, den skulle komma, senast om en halvtimme. 
Jo tjena... Där satt jag och blev mer och mer irriterad. Efter 1 h och 20 min så ringde jag till blekingetrafiken igen, och då kom taxin.
Jag sa att de kan va bra att höra av sig om man blir sen. 
Han sa att mitt nr var fel för han kom inte fram, men när jag fick se vilket nummer det var som var inlagt så var det precis rätt. 
Irriterad som ett bi. 
Åker man ifrån sjukhuset så kan jag tycka att man ska ha lite bättre uppfattning att man skall vara uppmärksam och berätta om man kommer sent, vare sig det handlar om 5-60 minuter. Man kan inte skita i vilket.
Nåja, nu är jag ifylld 2 påsar blod och äntligen påväg hem! 
Imorgon skall jag till Karlshamn en sväng och ta blodprov igen. Förhoppningvis har det blivit bättre!




Inga kommentarer: