30 juni 2014

Måndag

Minst sagt lite tosigt att det är vägarbeten  överallt! Har ni inte tänkt på det? Helt plötsligt är alla världens vägar utslitna och måste byggas om. 
Påväg till Lund var det 3 st. Stora arbeten!
Inte dåligt.
Väl på sjukhuset tog jag blodprov och den snälla undersköterskan frågade vilken cancer jag har och att hon var irriterad över att doktorerna alltid säger att det är lugnt, istället för att kolla upp ALLT, så man slipper att stå där med cancer helt plötsligt, fast att läkaren stod och sagt att det inte fanns något att få medicin eller liknande för.

Därefter gick vi mot magnetröntgen.
Jag som varit så smart och satt på mig kläder helt utan metall, fick ändå sätta på mig en morgonrock och mysbyxor innan jag la mig på britsen. 
Som vanligt somnade jag under den timmen i röntgen, fast att huvudet att fast i en tight plastgrej.
Jag lyckas sova överallt. Inga konstigheter.
Därefter åkte vi hemåt.

Nu i kväll fick jag höra ännu en gång att mina blodvärden fortfarande inte har höjts, och att jag tagit så många prover att det är dags för mig att fyllas på.
Det som jag har gjort som tidigare blodgivare, skall jag nu få imorgon. Blod som finns för att rädda någon. 
Återigen, alla ni som har möjligheten, bli böodgivare! Ni anar inte vad det räddar andra!

Nu ska jag gå och sova, supertidigt imorgon!
Ta hand om varandra!


Inga kommentarer: