17 maj 2014

Bok

Vindstilla, varmt och fåglarna kvittrar. En underbar morgon att sätta sig ute i solen och läsa en bok.
Att läsa för mig är inte detsamma som det var innan. Jag kunde läsa massor av böcker, snabbt och lätt och minnas exakt vad den handlar om. 
Nu får jag pausa hela tiden för att jag inte skall börja tänka på annat, och läsa orden utan att jag förstår meningen. Att läsa högt hjälper en del, men det är inte alls som förut. 
Hjärnan är inte som den en gång varit, men jag skall träna upp den! För den måste funka sen när jag skall plugga vidare och liknande. Att kunna läsa och inte förstå innebörden, det är ju inte kul. 
Dom har informerat mig innan om att hjärnan inte kommer vara som vanligt, för ett tag, men att det kommer gå att träna upp det! Så det är det jag skall göra, läsa, lära mig ord och göra gissningslekar med namn och liknande. Många saker har ändrats sen operationerna, men det betyder inte att det kommer vara så, inte för mig inte!


Inga kommentarer: