17 april 2014

Syster Anna

Att ha en syster som helt och fullt gör allt gör att jag skall må bra. Att hon åker hela vägen till Göteborg bara för att finnas för mig och ge mig en massa kärlek.
Dessa dagarna när Anna har varit hos mig har vi pratat väldigt mycket. Det är så skönt att få göra det. Det finns saker som hände när jag var nersövd som jag inte hade en aning om. Hon, liksom de andra närmaste fick höra att de skulle förbereda sig på att det "kan" vara en obotlig sjukdom. Fruktansvärt. Jag är glad att inte jag var den anhörige. 
Inte konstigt att jag alltid var så glad när jag äntligen vaknade och alltid haft sån god energi. För jag fick inte veta vad som egentligen hände. 

Att få krama min underbara syster, att bara vara och njuta av varandra, det är så fantastiskt. Vi har varandra, i vått och torrt och jag är så glad för det!






1 kommentar:

Faster A sa...

Du ska veta att det var hemska dagar där Jenny, att bara uttala de där orden skar som knivar i oss just då. Men du har visat med din glädje, envishet, beslutsamhet och all "Karlssonskt" du har i dig att vi inte ger oss så lätt! Du finns alltid i våra tankar ❤️ 💪 👊 #fuckcancer