24 april 2014

Positiv

Här ligger jag i sängen och är allmänt glad. Rätt igenom!
Min sista behandling med strålning är idag. Att jag kommit så långt med behandlingen får mig att sprudla!
Fast att cellgifterna är klar, så har jag ändå kommit så långt, och livet är fortfarande i behåll och jag mår faktiskt väldigt bra.

Efter allt som hänt detta året har fått mig att bara vilja njuta, varje dag. 
Förut i livet har jag gärna skjutit upp saker, "tar det imorgon", men nu har jag insett att vill man göra något, gör det! Man vet aldrig vad som kan hända i livet som kan få en att missa det man vill göra. 
Och alla ni runt omkring mig, ni ger mig verkligen denna kraften! 
Jag har insett vilka fantastiska människor det finns runt mig! 
Jag har också insett vilka människor som inte gör det, och det är ju faktiskt positivt att jag inte lägger min tid på någon som inte förstår eller ens bryr sig. 

Man kan säkert inte säga så, men det finns faktiskt ganska mycket positivt som hänt mig efter att jag fick hjärncancer. 

Man behöver inte vara negativ och tro att man skall dö, utan njuta av livet och göra det man blir glad av! Mitt liv är underbart!


Inga kommentarer: