26 april 2014

Badkar

Att bara få bada i badkar är så himla skönt. Man blir så avslappnad och pustar ut en massa.
Kroppen blir så ren och resten av dagen vill man bara ta det lugnt.

Efter att ha gått på strålning hände något jag aldrig trodde skulle hända.
Läkarna har sagt flera gånger att jag skall akta mig för solen över rygg och huvud för att huden är känslig. Jag har även blivit väldigt torr och att huden har flagnat på några ställen på kroppen.
Men idag när jag badade och skrubbade huden så försvann ofantligt mycket hud. Hela svampen blev full med hudavlagringar. Mamma blir helt klart chockad när hon såg hur det blev och jag lika så. Huden bara försvann. Flera lager. Såg fruktansvärt äckligt ut om jag skall vara ärlig!
Nu känner jag mig iaf som en ny människa, och kanske tar jag ett bad till imorgon, bara för att jag kan!

Förhoppningsvis blir huden bättre och bättre efter varje bad!



Inga kommentarer: