27 juni 2012

Om veckan som gått

Hejhopp! sommarkortet har haft sitt startdatum och det märks, fyfasen vad jag har åkt hit och dit och fram och tillbaka, gaaalet! Har haft fullt upp nästan varje dag denna veckan ( eller det är kanske veckorna?) som gått och nu har jag en del att visa och berätta!

Jag börjar det hela med en bild på mig när jag gör just det jag gjort väldigt mycket denna veckan, just att åka tåg:
Först och främst inledde jag min första dag som sommarkortsinnehavare med att titta på C4:as utspark, och det var helt magiskt. Jag fick rysningar över hela kroppen och fjärilar i magen. Var bara tvungen att springa runt som en galning och gratta alla och berätta hur avundsjuk jag var för deras skull! Träffade dessutom Thore, Mats, Lotta och Hannah, troligen första gången i mitt liv jag inte får rysningar i kroppen (på ett dåligt sätt) när jag träffar gamla lärare. Felicia och Rebecca var där också, och att jag inte träffat dom på ett heeelt år (okej, felicia har jag träffat lite snabbt på tåget men det räknas faktiskt inte) är ju sjukt??! Hur kan man tappa kontakten så snabbt men några man spenderat nästintill varje dag tillsammans med förut? tokerier.


Tyvärr fick jag inte till några härliga bilder när dom springer ut, inte så lätt i detta gigantiska hav av människor!

Under lördagen åkte jag, mamma och Oskar till Harkniven för att fira kusin Evelina till hennes student. roligt att träffa alla underbara kusinbarn och känna på lite bebisfötter.


Söta Joel och Vidar lagom uttråkade vid paketöppningen

Frågan är om det är Evelina som är liten eller jag som är gigantisk?
Ogge och jag tog en spontantripp till IKEA en solig onsdagseftermiddag och kom hem med en hel del oplanerade saker, vi som bara skulle köpa en korv..

Sen blev det äntligen midsommar! Massa mys hemma hos Emma, med kransar, gräddfilssås, nypotatis, lekar och inte minst de bästa människorna i världen, sen hoppade vi på hojjarna och begav oss till Jämshög! Fast att kvällen kanske inte slutade riktigt som planerat, hade jag en underbar midsommar tillsammans med de jag älskar allra mest!










                       
Dagen efter begav vi oss tillbaka till Emma och åt en härlig brunch! lovely!
Nu dagarna efter midsommar har jag blandannat jobbat det drygaste jobbpasset i världshistorien. trodde allvarligt talat att jag skulle dö. Helt dött i hela Åhus och lika dött i restaurangen. 30 personer (högst!) kom under lunchen mellan 12.00-17.00.. inte okej..
Sooooleeeen, kooomsi!

Det var det jag hade att berätta denna gång, välkommen tillbaka, och ha det härligt så länge!

Inga kommentarer: