30 juni 2012

Inatt drömde jag att jag åkte tillbaka till Strömstad för att jobba, och när jag satte min fot innanför dörrarna upptäckte jag att allt var förnyat. nytt skinande golv, nya stolar, fönster och soffor. När jag sen gick in på Maddes kontor, berättade hon för mig att varje säsong lägger dom om allt golv och totalrenoverar hela hotellet för att gäster som kommer varje sommar ska känna att dom kommit till något nytt ställe.

När jag sen fick mina arbetskläder visade det sig att även som var förändrade. Istället för svart skulle vi jobba i mörkgrönt och i tofflor. Det är viktigt att alla kan känna igen sig i er, sa madde när jag frågade varför vi skulle gå i tofflor.
Kassasystemet var såklart utbytt och allt var nytt för mig så allt gick ju mycket mer långsamt än jag hade planerat (planen var att jag skulle komma tillbaka till strömstad och bara köra på från början, men nu fick jag gå in i en ny introduktionsvecka innan jag kunde börja jobba på riktigt.).

jättejätte tokigt dröm var det, och jag kände mig helt förvirrad när jag vaknade..

Nu vill jag inget annat än att åka till havet, men ingen annan verkar sugen, det är tråkigt det.. Får se om jag tar mig dit själv eller om jag bara lägger mig nere på gräsmattan..

Inga kommentarer: