9 juni 2012

Lördag

Igår kom Ogge hit för jobbet blev inställt pågrund av det kassa vädret, bitterljuvt kan man väl säga?
Efter en helginhandlning begav vi oss till lägenheten och hade vi en riktig mysfredag och tittade på film och mumsade på dippa, vilket förresten är den bästa uppfinningen som finns.
Idag, lördag väckte Twixie mig som vanligt 08.00 (Då tycker hon det är lagom att äta frukost) men jag ignorerade faktiskt den stackars kraken och öppnade inte ögonen igen fören 10.30. Riktigt skönt att sova ut!
Solen sken och vi bestämde oss direkt att göra oss klara så fort som möjligt och tillbringa dagen i stan, där jag blandannat inhandlade min egna verktygslåda(!).
Väl hemma diggade vi lite till musiken på ängen där Österängsfestivalen (fråga mig inte..) var i full gång. Efter en kebabtallrik och en liten paus började Oskar ta bort de persienner som tidigare varit omöjliga att bli av med (min verktygslåda är en gudagåva!) så började ideerna flöda och vi bestämde oss för att möblera om i vardagsrummet/sovrummet. Efter en del pysslade och funderande blev resultatet såhär:


Ni kan ju ignorera den nedsuttna soffan och den halvbäddade sängen och tänka på helheten, höhö!
Men vi blev riktigt nöjda båda två och rummet känns faktiskt större nu! Nu har jag dessutom ett ordentligt hörn där jag kan sitta och sy och pyssla, och det är så himla viktigt!
Nu ikväll har vi avnjutit några nutellamackor, och tittar på film. Vi skulle egentligen föra enchilladas idag men kebaben mättade mer än vi trodde, så det får bli söndagsmiddag istället!

Nu ska jag gosa vidare med Oggeman och ha en fortsatt härlig lördag, jag hoppas ni får det också!

Inga kommentarer: