5 juni 2012

5 Juni

Jag kan verkligen inte hålla reda på dagarna och då blir det så svårt att blogga på något vis, minns inte vilken dag jag gjorde vad, och ska jag kalla det helg eller gjorde jag det mitt i veckan? 

I Söndags (Anna-karin rättade mig då jag förut skrivit att det var i lördags, haha)  hade jag och min kära storebror 25/20 års kalas för släkten och det var himla trevligt!
Åt en massa goda kakor jag, mamsen och Ogge hade bakat dagen innan, och är man ett kakmonster som jag så är det det bästa som kan serveras på kalas! Inte nog med det hade mormor gjort sin berömda marängtårta som jag ätit varenda födelsedagskalas jag haft i 20 år. + Emil och Annas kalas. höhö!
Hursomhaver var det riktigt kul att så många från släkten hade möjlighet att komma! Detta året har gått så himla fort och bara tanken på att det gått ett år sedan min studentskiva är ju helt koko?

Nu sitter jag hos mamma och försöker lugna ner Twixan som än en gång ser sin största fobi i vitögat - en annan katt. Ingrig är här nu (fast hon får vara inlåst i mammas rum tills dess att jag och Twixie packat färdigt och åkt till Kristianstad) och vi misstänker att Twixie fått någon sorts av trauma efter upplevelsen med Alfons för 1,5 år sen. Den händelsen slutade ju som ni säkert vet (för detta tycker jag är så himla roligt så jag bara måste berätta det för alla jag känner) med panikbajs på soffan och inte minst, på oskars rygg.
Vi tänkte iaf att det kan ju inte vara farligt att testa och se om Twixie och Ingrid går ihop, men det visade sig ganska snabbt att Twixie är helt enkelt för rädd för sin egen art och tillbringar hellre sin tid i ensamhet. Ibland undrar jag om Twixie kanske inte vet att hon är en katt? Hon älskar att bada (vilket normala katter inte ska gilla), Hon är svinarädd för andra katter, Hon är inte alls intresserad av att leka ute i gräset, utan tillbringar hellre sin tid i solen på balkongen. Man blir väl som man umgås och kanske har jag mig själv att skylla att hon blev som hon blev!

Planen för idag är att ta mig till Kristianstad, få med mig symaskinen dit och knep och knåpa lite!
I helgen ska jag jobba och på lördag kommer Oskar till mig så får vi se vad vi hittar på för skoj!


Och så lite kärlek till Linda som åkt ut i stora världen igen, Miss you!

2 kommentarer:

FasterA sa...

Psst...det var i SÖNDAGS vi var på kalas hos er ;-) Fast mycket trevligt och goda kakor var det, det hade du rätt i!
Puss

JennyKarlsson sa...

haha, jag säger ju det! sjukt förvirrad..