14 maj 2012

Vaknade upp ur tonårsdrömmen

Tjoflöjt!
Här sitter jag på min röda matta i lägenheten i kristianstad och är så sjuuukt vuxen.
I lördags fyllde jag finally 20 år, och alla som känner mig vet hur mycket jag älskar att fylla år och förberedda inför firandet och allt det där!

Kvällen innan besökte jag och Oskar Holje Marknad som såg och var precis som det alltid har varit. Men en sak skiljde sig från tidigare år, jag lyckades fiska upp ett mjukdjur i klo-automaterna! Oskar lyckades som vanligt fiska upp flera stycken och vi gick därifrån lyckliga med pommes i magen och godisremmar i väskan.
Båda två verkade nervösa inför morgondagens bravader vilket ledde till att vi knappt sov något den natten låg nästintill bara på att få gå upp och åka till Kristianstad.
Men först blev det paketöppning vid sängen så som alla tidigare år! Bara att få höra mamma säga " grattis snäckan, idag fyller du år" gjorde att jag blev glad i hela kroppen, älskade mamma.
Öppnade Anna och Mats mystiska postpaket vilket visade sig innehålla en vinkylare och två ihopfällbara glas som jag tänker ha med mig i väskan resten av mitt liv. I Oskar present låg det en grym plattång som kan typ allt. Av mor min fick jag ett par nya jobbskor som jag ska kötta med i sommar!
Har jag glömt att berätta att allt detta hände 05.30 typ? Varför? Jo, för nu skulle vi hoppa in i bilen med all packning och bege oss mot Kristianstad. Väl där däckade Oskar och jag i sängen och sov igen en timme eller två.
Åkte med Johanna och Nille en snabbis till stan och gjorde debuten på systemet! Kändes så himla häftigt att gå runt där. Då kände jag att jag var 20 år på riktigt! Tråkigt nog fick jag inget grattis i kassan, annars hade den vistelsen varit en tia.
Sen började jag fixa till inför att mina fina vänner skulle anlända! Vilket dom gjorde, allihop samtidigt. Haha.
Våffelkalas i lilla köket först och det blev varmt, trångt och mysigt ett tag innan vi förflyttade oss in i vardagsrummet då jag öppnade ännu lite presenter. Ni är så bra!

Festen började komma igång och vi hade en riktigt rolig och härlig förfest innan vi begav oss in mot stan för en utekväll på Bånken. himla skoj! Dansade och skrattade och Oskar blev tagen på gumpen av en maffiabrud. Haha!
Runt 2 begav vi oss mot bussen där Lotta och jag skulle hälsa på Jesus i ett metallhus. Men han var tydligen fortfarande på Bånken och röjde. Så typiskt honom.
Bussresa hem och underbara Lotta som sov över fast att hon vaktade epilepsikatten.

Dagen efter var inte alls så tung som jag trodde den skulle bli och Oskar och jag begav oss mot Max för en försenad frukost. Det var gudomligt gott!

Jag har dom bästa vännerna i världen som förgyller min födelsedag på detta viset! älskar er över hela mitt hjärta!  Och tack till alla som ringde och skickade till mig! Ni är bäst!

Inga kommentarer: