27 augusti 2011

Nyinflyttad - igen

Jag ligger och fnissar med datorn på magen. Frida tittar upp mot mig och undrar vad det är som är så himla roligt.
"så jävla skitnödig, pappa har lagat kåldolmar. Prutt prutt på er i värmen"- Björn Ikonen på facebook idag. Vilken sjuk uppdatering eller? Jag kan iaf inte hålla mig för skratt.

Ikväll då? joo, idag hade vi besök av idioter i restaurangen. Dom stal vin hit och dit och tyckte inte alls att det var konstigt att ta slattarna från de tomma vinflaskorna. Hm.. detta är svårt att skriva hur sjuk situationen var, men om jag säger såhär, sniknare människor får man leta efter!
Arrangörerna var så flummiga att alla stod som frågetecken till slut, vad fan menar dom?
"Vill dom ha mer vin nu, ge dom lite vatten och be dom hålla käften" sa Axel innan avecen skulle ut.
"Jag förbereder avecen nu så kan vi bara slänga ut det så dom går härifrån snart". Joo.. Hovmästare Axel var helt klart lycklig när detta helvetes-sällskapet dog sin sista tugga och begav sig till barområdet.

Fyfasen vilken kväll det var. inte pågrund ut av att det var mycket att göra, att saker och ting gick fel, utan att dom var så himla dryga. Jag hade skämts om jag hade varit en av dom.
nu när jag funderar lite på hur många jag sa till idag att det inte är okej att ta flaskor från vårt förråd, tror jag att jag kommer upp i 5 personer.
Jag fick även frågan " Hej, jag undrar bara om du skulle kunna ställa ut en flaska till oss ?" - hm.. det är era vänner som snott de flaskor som står på deras bord, men jag kan gärna komma ut och fylla upp era glas...

Aja, nu ska jag sova några timmar och så är det dags för jobb igen!

Inga kommentarer: