10 augusti 2011

En frusen morgon

Sådärja, då var mina två lediga dagar över och om bara en halvitmme sitter jag på bussen igen påväg till jobbet.
tiden går verkligen snabbt nu!
Säsongen är slut häruppe, norrmännen har gett sig ut på det stora blå igen och kommer åter igen nästa sommar.
Det är så roligt att se hur det skiljer sig med folkmängden från dag till dag. Först springer man som en idiot till alla matgäster och hela resturangen är full, dagen därpå är det så lugnt att hälften av personalen får gå hem.

Igår hade jag och Anna lite systermys, och det var helt underbart att äntligen få lite kvalitietstid med henne! Har inte riktigt fått någon ordentlig under hela sommaren.
Vi hade en mysig middag på hotellet och därefter drog vi till kontoret och mötte upp de andra och så vidare till skagerack.
Jag gick hem ganska tidigt, och det tackar jag gudarna för nu idag. Jag hade varit helt död på jobbet idag om jag stannat längre!

Något annat som skiftar något extremt från dag till dag är vädret. Idag är det svinkallt och hade jag haft mössa och vantar här, så hade jag definitivt använt det! herregud, jag tror allvarligt talat att jag håller på att frysa ihjäl.
Tack och lov blir det endast inne-servering ikväll!

Jag tog inga bilder igår, och det ångrar jag i mängder! Nåja, ni får nöja er med lite text idag. Nu ska jag bege mig till bussen och så är jag åter igen runt 01.00 inatt! PÖÖÖSS


Inga kommentarer: