21 juli 2011

De dritt jeg i, jeg vil ha mine softis

Om man säger såhär.. det är inte för inte vi har våra norgehistorier här i sverige..
Jag har tillbringat mer än en månad i en stad där invånarantalet ökar med 60 000 under sommaren. Dessa extra under sommarsäsongen är mesta dels norskar.
(jag ska tillägga att när jag jobbar, blir jag chockad om gästen pratar svenska, det känns så exotiskt på något vis!)

Under denna månaden som gått har jag fått mer och mer klart för mig varför Norskar inte riktigt är som oss andra skandinaver. Det sägs att norskar ska vara ett snyggare folkslag, vilket jag inte riktigt lagt märke till.
En sak som jag däremot lagt märke till är att alla norskar måste ha något fel på generna.. för alla, varenda liten norrman är dummare, mer korkade.
Blandannat sitter dom i bubbelpoolerna på spa:t i nästan 20 minuter och kan inte förstå varför det inte börjar bubbla. JO FÖR ATT POOLEN MÅSTE RENAS INNAN DEN STARTAS IGEN!
Dom kan inte förstå varför man inte får cykla sparkcykel i en resturang. Föräldrarna tycker det är fel av oss att säga till att det inte är okej att göra det..

OJ! nu måste jag springa till bussen!
men ett sista ord: " Norskar får vara hur snygga dom vill, men aldrig i mitt liv att jag skulle vilja ha en av deras gener i mig."

Inga kommentarer: