1 december 2010

det får bli ett inlägg till för jag måste berätta en sak..

Min granne... hon är skrattretande..


Efter skolan idag, satt jag i min "plopp" i tvättrumsschemat. Klockan var innan 4.
kl 19.00 skulle min tvätt-tid börja, så jag tog det allmänt lugnt.
När klockan blev 18.50 sprang jag ner till tvättrummet, och där fanns det redan tvätt i maskinerna.
Jag tittade på schemat, tänkte att jag kanske var lite tidig, men nejdå, hela 1 december var det bara jag som skulle tvätta.
så jag blev lite arg, men gick upp till lägenheten igen för att det var en kvart kvar på den tiden.
När jag kom ner igen så stod hon där, och ljög mig rätt upp i ansiktet.
Jag sa " Snälla, respektera andras tvätt-tider, detta var faktiskt enda dagen jag hade tid att tvätta.. ".
Då kontrar hon med " va, det var ju du som tog min tid?!".
Jag : ääh, neej, jag har satt min plopp redan innan 16.00 idag.
Hon: då måste du ha tagit bort min plopp för jag hade satt min tid.
Jag: men snälla, för det första så är det inte samma nyckel till plopparna, så hur skulle det gå till, och för det andra så har du inte satt dit en plopp på hela dagen, så du säger ju bara emot dig själv.
Hon: Jaha...
Jag: Det har varit ledigt hela dagen, och ser man att någon annan har tid i tvättrummet, så får man faktiskt respektera det.
Hon: jaa, är det okej att jag torkar mina kläder?
Jag: Jag ska egentligen itne behöva anpassa mig för dig, eftersom att det är min tid nu, men visst..

JAG ÄR JÄTTEIRRITERAD!!!!!!!!!!

jag är svintrött halvsover i soffan, och eftersom att hon fördröjt allting, så kommer inte mina kläder vara klara fören tidigast 22.00.
Hoppas inte att dom stänger av elen bara, för då blir jag riktigt förbannad...

Jag blir bara så trött på att folk inte kan respektera andra..

1 kommentar:

annakarlsson sa...

helt ratt syrran, sta pa dig -go go go