3 oktober 2010

En världs full av liv

Denna helgen har varit en strålande helg!
Med mitt underbara schema känns det som om helgen redan börjar på torsadagseftermiddagen.
I torsdags var jag ju med mamma på Ekohallen och hade det underbart på alla plan.
Hade dessutom en mysig kväll hemma hos mig sen efteråt också.

I skolan i fredags blev det grymt mycket planering.
Stina fick min lägenhetsnyckel och försvann som ett skott. Alla var lika spända.
Spelade kort i matsalen i någon timme, sen insåg Miranda och jag att vi sagt att vi skulle ge oss av i ungefär en halvtimme.

Jag cyklade hem och nästan direkt när jag kom innanför dörren ringde Matilda och sa att dom var påväg.
det blev lite stressigt där ett tag, men det löste sig, jag lyckades ju tillochmed panta!
Vi handlade det vi skulle på Netto, för ikväll skulle vi ha myspys medan alla coola gick på terminens första 3:3. Studentfest med flowerPower tema.
vi gick hem till mig och tittade lite film, lagade mat och drack vin.
sen kom oskar, som förövrigt är världens bästa pojkvän. Sötare får man leta efter.
Han hade en ros med sig, och hade tillochmed rakat sig. ( Hugo och Oskar har haft en liten deal om att Oskar inte skulle raka sig, men nu hade han tydligen fått tiillåtelse ( till min förvånad) att raka av det hela).
Miranda & stina kom en snabbis, och jaa, det var helt klart en chock. Mycket snack på den lilla kvarten!
sen åt vi, och hade det allmänt gott. Jag vill än en gång visa min uppskattning för oskar BABY DU ÄR BÄST!.
Resten av kvällen tittade på idol, spelade buzz, fick i oss påtok för mycket dippa och Mums alltså.
Massa kärlek till Matilda & Johanna också. Jättemysigt hade jag!
Just det, Johanna skrattar verkligen såhär : HEHEHHEHEHHEHHHE
Matilda och jag är mer såhär: HAHAHAHHAA.
Och ni, glöm aldrig att Kvinnobajs luktar mycket äckligare än mansbajs, eftersom det legat så länge i magen att det hinner mögla innan det kommer ut
Haha, Oskar, du är kul du

Runt 00.00 var det bara jag & Oskar kvar i lägenheten.

I lördags åkte oskar och jag in till stan för att ta en liten titt på omvärlden.
Oskar hittade en jättesnygg shorta som han till min förtjusning också köpte.
Jag köpte två baslinnen från JC, samt batterier & spikar från Clas Ohlssons. haha.

När vi kom hem var väl planen egentligen att vi skulle dricka te och spela uno, men vi lagade spagetti & köttfärsås istället och satte på en film.
Hade det underbart resten av denna fina lördagen.

IDAG ÄR DET SÖNDAG, den 3 Oktober och idag firar Oskar och jag 14 månader.
som en liten kärleksgest fick jag en Hushållsost och felix-ketchup av oskar. hihi
Själv har jag cyklat runt Oskar lite överallt, och jag tycker faktiskt att det visar ganska bra att jag vill ha honom i mitt liv. Jag menar, jag vill ju inte vara bördan.

Nu ikväll har vi äntligen spelat Uno och druckit lite te, ätit piroger och pizza, och fått i oss ännu en dag för mycket dippa.
hm.. Jag får nog gå på mer än spinningen och Afron denna veckan. haha.
Nåväl.

En rolig sak är att jag satte mig med gitarren i famnen och försökte mig på läxan till tisdag, men nejdå, jag minns verkligen ingenting. haha.
Får ta itu med det imorgon, detsamma med Psykologiprovet del 2 som jag ska ha på tisdag.

OCH MITT PAKET HAR KOMMIT! oskar och jag cyklade till kiosken för att hämta ut det idag, men det är ju söndag så det var såklart inte öppet.
Får hämta ut det imorgon, hihi, ska bli så spännande

Mycket som händer denna veckan, och det känns faktiskt ganska bra. Men jag måste börja öva på gitarrläxan. haha..


Dessutom har jag gjort Twixie glad i helgen också, eftersom jag stannat hemma hos henne hela helgen

Inga kommentarer: