13 september 2010

Tur att alla människor inte är onda

Ursäkta för mina hårda ord igår, men jag vet helt enkelt så trött på människor som beter sig så illa.

Som rubriken säger " tur att alla människor inte är onda" Det finns goda människor där ute också, och det glädjer mig.
Min fina blåa cykel är nu hos farbror blå och förhoppningsvis är den i min ägo snart igen.
En tant hade sett stölden, anmälde till polisen och nu är cykeln hos dom.
Hoppas dom får straff, dom jävlarna.

Nåväl, nu när jag är på bättre humör, tänkte jag berätta lite snabbt om helgen!

Oskar och jag tog bussen mot Åhus 08.00 på Lördagsmorgonen, och var framme runt 09.00.
Resten av ledarna kom inte fören halv, så vi tog det allmänt lugnt på gården och tittade runt lite. Min mage pirrade som satan, hela situationen gjorde mig nervös.
Men allt gick så bra. ledarna kom och vi blev snabbt informerade över läget, fick våra rum och sen inväntade vi familjerna.

Åt morgonfika och därefter började lekandet för fullt.
Gjorde namnlekar, spelade brännboll, hoppade rep, målade och så får vi inte glömma de 100 måltiderna..
Sen kom kvällen, och vår välplanerade spökrunda skulle gå i bruk.
Grymt spännande. Allt gick som smort och barnen blev lite lagom rädda.
Vi fick ju ta det lite lugnt eftersom barnen var mellan 2-15.

Sen dog vi allihop, typ. Man blir grymt trött att leka konstant en hel dag. Dessutom gick Oskar och jag upp redan 06.00, så det var ju inte så konstigt.
sängen var helt klart guld värd, fast, jag sov på golvet. haha.

Ny dag med nya krafter!
denna dag var det nya planer.
Vi åt ännu mera mat, och sen lekte vi lite, innan vi började med målandet av egna tröjor.
detta tyckte barnen var jätteroligt och spännande, kul!

Blev kanon, och även jag gjorde en.
tipsrunda som vi inte hade tid att gå, och sen lite mat till, och så var det dags att packa ihop väskorna, tacka för oss och gå till bussen.

Jaa, jag har haft en väldigt rolig och lärorik helg!
Tack för att jag fick följa med!


Idag har har jag känt att jag varit nära på att dö hela dagen. Sjukt trött i hela kroppen och massa huvudvärk.
Men nu är jag hemma, ska vila någon timme, och sen får jag sätta mig med gitarren och öva läxan. kul..

Inga kommentarer: