6 september 2010

En fin helg

Jag har haft en väldigt givande helg denna helgen.

I fredags höll Stina i en strålande fest, lyckat!
I lördags åkte jag uppåt i landet, nämligen till kära Blekinge. Blev upphämtad av mamma, bilen blev helt proppad av folk, och det tyckte Mormor var roligt. Det var nämligen jag, Oskar, Anna, Mats & Mamma. Ska tilläggas att mammas bil är modellen mindre än en vanlig "familjebil"
Hos mormor åt vi middag, lika gott som alla andra gånger. Kan inte säga annat än att det är ganska spännande att lyssna på Emils åsikter om all mat. Han har blivit nyttig nu, och lever sitt matiga liv lite mera sunt än vad han gjort tidigare.

Vid 3 denna vackra Lördag åkte vi ner till Bowlinghallen allihopa och bowlade.
Emil hade tur och vann över mormor. Jag kom trea, haha.
Oskar däremot hade inte riktigt turen på sin sida, och lyckades kamma till sig sistaplatsen.

På hemvägen åkte vi inom Maxi och handlade lite mat och dessertgrejer, här skulle det frossas.
Åkte hem till pappa. Andrey försökte fånga kattungarna i fjärilshoven, men som tur var lyckades han inte..

Anna Höög kom på en snabb visit, du är så fin du!

Vi började med maten, Tacopaj på Emils vis och en matig sallad, mums!
Lite vin på det, och så hoppade vi i badkläderna och började bubbla i badtunnan som faktiskt inte alls producerar några bubblor.
därefter dog jag av sömnbrist, och Ogge och jag gick och la oss.


I söndags packade vi bilen vid 09.00 och körde över till vårat kära grannland Danmark.
Lämnade av Mats och Anna på flygplatsen, och jag kan inte säga annat än att fyy vad hemskt!

Känns som om jag aldrig får hålla om min syster mer än en dag innan hon är på nya äventyr.
Nåväl, nu får jag vare sig jag klarar av det eller inte, vänta ett halvår på nästa kram från henne.. NÅVÄL

Idag är det måndag, och efter en gång med den nya ensemblen vet jag inte om jag klarar av att vara kvar i den.. fyfan säger jag..

Men jag får finna lycka över att jag glömde mina bank-kort i oskars plånbok så han var tvungen att åka hit och natta över hos mig ännu en natt!
Inte nog med det, är det ju trotsallt Halv åtta hos mig ikväll! jippi!

Inga kommentarer: