22 augusti 2010

mumlande

Jag vill bara konstatera att sveriges alla studenter INTE fick sommarjobb denna sommaren, och alla vi som inte fick det, kommer inte få pengar fören den 30 september.
Bra tänkt där CSN!


Jag är en av alla dom..

Jag var inne på arbetsförmedlingen igår och spanade efter jobb, så desperat är jag över att få pengar, jag hatar att känna ångesten över att pengarna snart är slut på kontot.
Varenda jävla öre går åt till mat, och jag klarar mig inte på tusen spänn i månaden.

Just nu har jag 125 kr kvar på kontot, och dessa ska räcka fram till den sista september, önska mig lycka till, gott folk!

Finns säkert någon där ute som muttrar över mig nu, och tänker "du har dig själv att skylla över att du inte skaffade dig något jobb".
Joo, jag tackar och tar emot. Till denna sommaren sökte jag 12 sommarjobb lite var stans, dumt nog tänkte jag inte på kommunen i Olofström.. verkligen dumt nog.

Jag ska sluta deppa nu och plocka fram gitarren en stund. Spela lite melissa eller något, för henne har jag inte råd att se ikväll. ååh vad alla tycker synd om mig nu..

Nåväl. SLUT PÅ KLAGANDET!
skolan har börjat och det känns ganska okej. Jag får spela gitarr istället för piano nu, och det är verkligen guld värt!

Imorgon ska jag köpa nudlar och köttbullar. det får bli födan tills det är dags för nya pengar. wooohoo.

2 kommentarer:

miranda sa...

du kan komma hem till mig och äta när du vill :)

annakarlsson sa...

jag har ett tips. Försök att söka ett restaurangjobb. Det blir snabba pengar och det är ett sjukt bra extra jobb eller som jag haft det - snabba pengar fort! Du kan dessutom få jobb överallt i världen för alla äter :) Referera till syrran din och hennes pojkvän!