3 augusti 2010

Dagen med stort D

Det kan man kalla denna dagen om man vill, och det vill jag!

För exakt ett år sedan bestämde oskar och jag oss för att vi skulle bli tillsammans, på riktigt.
sagt och gjort och nu har det gått ett år sedan den dagen.
Vad har alla dessa 365 dagar varit fyllda av?
Joo, framförallt skratt och glädje. Det finns ingen som kan få mig på så gott humör, och känna sådan lycka som Oskar kan.
Du är som en bästa vän som satt på sig pojkväns-skalet.
Du är som elgigantens erbjudande Cykel på köpet eller rent av som det gamla ordspråket två flugor i en smäll.

När skon klämmer, finns du där och säger dina magiska ord som får tårarna att sluta rinna.
Du är min man, och jag vet du gör så gott du kan


Under ett år har du funnit både mina bra och dåliga sidor. Du håller fast vid mig fortfarande, och det är väl ett bra tecken, inte sant?
Det roliga är att du vet hur du lockar fram de båda sidorna hos mig, så som för bara några dagar sedan spelade du ett bilspel i 6 timmar istället för att vara med mig, pricken över i:et var att det aldrig sparades sen. Blir man irriterad eller?
Men, efter regn kommer alltid solsken, och det finns aldrig någon som älskat mig så som du gör. vem offrar sig mitt i natten och går ut runt hela Gunnesbo bara för att jag som alla andra nätter har pirr i benen?

Oskar Hansen, jag älskar verkligen dig!
det hoppas jag att du förstår

1 kommentar:

hugo sa...

Det är en bra kille du hittat jenny. Men du får dela med dig mer av honom. Eller skolan börjar ändå snart, då är han min på vardagar!