21 juli 2010

ibland behövs det bara en endaste kontakt

.. och så känner man hela grannskapet.

Idag har jag åkt fram och tillbaka från och till stan väldigt mycket. Just för att ingen verkat ha tid eller lust att träffa mig.
Men det gjorde mig ingenting, för då fick jag chans att träffa en ny bekantskap.
Jag minns dock inte vad hon heter, men en dam från Albert Hennings väg 1, tyckte att jag hade ett fint linne på mig, och efter att det var sagt, pratade vi i flera timmar.
Eftersom hon var den pratkvarnen hon var, hade hon såklart koll på varenda själ, och detta gav mig chansen att prata lite extra med alla grannarna, just eftersom att hon så glatt presenterade mig som den snälla tösen med det vackra linnet.

Slutade med att hon bjöd in mig på fika, men jag fick tyvärr tacka nej eftersom jag var tvungen att möta upp Oskar på stationen. Min stora kärlek!

Inga kommentarer: